Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bindning för skate nybörjare


Pepeystad

Recommended Posts

Har tänkt lära mig köra skate nu. Har idsg testat två par rullskidor för skate dock undrar jag lite kring bindningar för skate. Vad ska man välja Salomon SNS, Salomon prolink eller rottefellia? Idag testade jag Salomon SNS och rottefellia. Kändes som om Salomon SNS var betydligt lägre än rottefellia. Kändes som man stod på en platå. Ed rottefellia men det kanske är en vanesak eller? Hur är prolink är den med lägre eller den har samma platå som rottefellia? Tacksam om någon orkat läsa och vill ge mig råd :)
Link to comment
Share on other sites

Jag började med Salomon men gick över till Rottefella mest för att jag ville kunna åka med alpina pjäxor. Personligen tycker jag att Rottefella är lite stabilare. Där emot höjs tyngdpunkten lite om man kör med NIS-plattan för Rottefella. Så utgå i första hand efter vilka pjäxor du vill använda.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Man kan nog köpa sns-bidning och pjäxor ett tag till och skall man bara ha ett par skidor funkar det i flera år. Sen är det ju frågan om vilket som slits ut fortast, rullskidor, bindning eller pjäxor.

En fråga: om man byter från en sns-bindning till prolink kan man använda samma skruvhål och balanspunkten hamnar på rätt ställe ändå ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...