Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sponsring


Volevodin

Recommended Posts

När XXL slog upp portarna i min hemstad tänkte jag att de skulle vara intresserade av att få kontakt och samarbete med lokala klubbar på orten. Jag gick dit och lade fram två erbjudande dels reklamskylt vid vår klubblokal, dels reklamtryck på vår klubbjacka. Det blev kalla handen direkt från chefen och inte heller fick jag sätta upp en affisch om ett motionsevenemang. Jag måste säga att jag blev förvånad och besviken på deras ljumma intresse att knyta kontakter med klubbar som matchar deras sortiment och kommer inte att gynna den butiken i fortsättningen.

Övriga sportbutiker Intersport, Stadium, Team Sporta och Outhnorth har sedan flera år tillbaka bra samarbete med olika sportklubbar på orten, så varför skulle inte XXL också kunna ha det ?

Lägg därtill ett gott samarbete med Pölders sport för några skidklubbar i närområdet.

Link to comment
Share on other sites

Nja är inte särskilt förvånande. För det första blandar du ihop franschiseföretag och stora organisationer som inte är fristående. Varför skulle XXL gå in och sponsra små skidklubbar i småland? Att din lokala team sportia butik gör det är inte samma sak. Du får nog ringa huvudkontoret i Bromma och fråga. Men dom är nog nöjda med att sponsra Auklands långloppsteam.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...