Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidrundor Sunne


larsbern

Recommended Posts

Snart dags för en mikrohelg i Sunne/Torsby. Vad har ni att rekommendera med utgångspunkt från Selma Spa? Har sett cykelvägen söderut mot Rottneros, men sen ser det ut att ta slut. Eller är det asfalterat vidare mot Västra Ämtervik längs Fryken? Kanske ändå ska ta slingan i Rottneros några vändor. Inte helt platt, utan några motlut både runt i Rottneros och förbi samfrändesmonumentet.

Link to comment
Share on other sites

Fick bekräftat av kommunen att asfalten tar slut söder om Rottneros. Tack för tips. Har kikat på Gräsmark och Mårbacka, men dels inte så sugen på okända 70-vägar, dels tror jag det räcker för mig att snurra lite runt bruket i Rottneros och vägen dit och tillbaka. Några stråk i downtown Sunne man inte ska missa med hjul på fötterna och kryckor i händerna?
Link to comment
Share on other sites

Vägverkets karta tycker jag är toppen , https://nvdb2012.trafikverket.se/SeTransportnatverket

Välj väguppgifter i översta rullisten till höger och slitlager i den under så ser man enkelt vilka vägar som är asfalterade och vilka som är grusade.

 

Den är ganska bra, men stämmer inte alltid samt att cykelbanor är dåligt dokumenterade. Eniro och Google har rätt bra cykellager.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...