Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skruvad rottefella


Volevodin

Recommended Posts

Visst går det ha en sommarbindning på vintern, den är dock gjord för sommartemperaturer och inte minus, så inget jag skulle rekommendera, framför allt inte när det finns flera alternativ.

Och nej det är inte samma skruv hål på Rottefella Rollerski och Rottefella R3

Tack, det var en viktig upplysning som underlättar om man skall köpa till bindningar. Hur är det med skuvhålen för Prolink, vad är de kompatibla med ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag fick svaret ifjol när jag var i samma läge (köpte Prolink rullskidbindning) att enda skillnad mellan rullskidbindning och vinterbindning var att rullskidbindningen levereras med nån slags låsskruv. Har svårt att se att Rottefella skulle använda annan plast i sina rullskidbindningar, Salomon gör då inte det.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick svaret ifjol när jag var i samma läge (köpte Prolink rullskidbindning) att enda skillnad mellan rullskidbindning och vinterbindning var att rullskidbindningen levereras med nån slags låsskruv. Har svårt att se att Rottefella skulle använda annan plast i sina rullskidbindningar, Salomon gör då inte det.

Skillnaden på Prolink rullskidbindning och vinterbindning var flexkudden.

Och den skillnaden är nu borttagen så idag är samma vinter som sommar när det gäller prolink, men var alltså inte det i början.

 

Men när det gäller rottefella så är det byggt för olika temperaturer. T.ex. xcelleretor har mer förstärkning på rollerski- varianten för att hålla bättre. Det gör nämäligen mer ont om bindningen går sönder på rullskidor än på längdskidor. Asfalt är hårt.

Så skillnader är det, om man jämför rätt saker.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...