Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Northugs tre kronor


larsbern

Recommended Posts

Det var ju en fräck tanke och rätt utmanande, men sen ska heraldikerna säga sitt också. Undrar om den går att köpa?

http://www.langd.se/northug-aaker-i-blaagult-i-bruksvallarna.6052121-86106.html

Har för mig att nån vände på kronorna, en uppe, två nere och kom undan med det.

https://www.langrenn.com/northug-may-droppe-svenskestunt.6052747-1743.html

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker faktiskt det bara är trams. Lite som en upprorisk tonåring. Det är inte provocerande, nytänkande eller nån humor med finess. Men visst , taggar det honom så OK.

Tycker han borde ägna sig åt att åka skidor fort. Vilket bör uppta mer av hans tid än vad det uppenbarligen gör nu.

Link to comment
Share on other sites

När han stod på topp hade detta tilltag varit mycket provocerande och gett effekt på motståndarna, nu när hans stjärna har dalat känns det snarare patetiskt. Om Calle har samma form som förra året kommer han bli ordentligt tillknycklad. :blink:

Calle ska väl inte köra? Ingen annan i landslaget heller. Det råder en konflikt mellan Bruks och landslaget.

Link to comment
Share on other sites

Cirkus Northug är fortfarande kul.

Fick ännu större respekt för honom efter Sverker Sörlins utmärkta ”Kroppens geni. Marit, Petter och skidåkning som lidelse”.

 

Sammanfattar konflikten med Skiforbundet (Oslo/staden vs Tröndelag/landet) samt hur de felaktigt ratade honom till Turin 2006.

 

Hans Instagram levererar varje vecka. Oerhört uppfriskande jämfört med allt: "Nä inga resultatmål, gäller att hitta rätt känsla, bra utgångsfart, göra mitt eget lopp, roligt att vara här".

 

90% av intervjuerna med våra åkare skulle kunna spelats in innan loppet utan att vi skulle märka skillnaden.

 

Vore jätteroligt om ni fick rätt med Northug vs Calle men faktum kvarstår: Calle är en usel taktiker som aldrig varit bra när det gäller. Hans främsta meriter är två värlscupsegrar i början av säsongen när ingen bryr sig plus seger i en en rullskidtour på Toppidrettsvecka.

Link to comment
Share on other sites

Berätta mer om konflikten. #nyfiken

Bruks är griniga att landslaget nobbar i år o iställlet kör Gällivare som premiär. Nu har jag dock hört att nån A-lagsåkare kan smyga med i startfältet trots allt.

 

Kan det vara så att stjärnsponsorn Mcdonalds ska öppna ny resturang i Gälka o df har landslaget lovat vara på plats :) typ så.

Link to comment
Share on other sites

Tror han känner efter väldigt noga nu, efter den långa vistelsen på hög höjd. Formen kan ju variera kraftigt från dag till dag när man kommer ner från höjden, och känner han att energin inte finns, så är det nog smart att stå över.

Tror inte han vill upprepa fjolårets misstag, då han blev övertränad.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...