Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Weekend 2h från Västerås


kebabsvarvare

Recommended Posts

Var i Högbo idag. Pay and ski spåret är ca 2,1 km när man även kör innerloopen. Värst kuperat är det inte, några krön och en kanske 8(?)m stigning mot slutet av varvet. Finfint spår på Morgonen men förstås sämre under dagen. Lugnt idag men säkert mkt folk på lör-sön.

Maten är kanon. Kolla i White Guide. Kanske 200 m från hotellet till spåret. Kolla satetllitbild. Webbkamera har de också.

Lugnet får ngn annan uttala sig om.

Link to comment
Share on other sites

Slingan på Lugnet är ju bara knappt 950m. Dock gillar jag den. Den är nog så varierad som det kan bli på 900m. En flack backe, en kort och brant och en lite mittemellan. Sen får man även en del flackåkning på det. Dessutom 2st 180 graderskurvor. Brett med dubbla klassiska och skatebädd. Dock får man se upp för nån sten här och där. Man slipper åka igenom en jäkla grind varje varv (vilket är obegripligt att folk accepterar) men många varv blir det.
Link to comment
Share on other sites

Slingan på Lugnet är ju bara knappt 950m. Dock gillar jag den. Den är nog så varierad som det kan bli på 900m. En flack backe, en kort och brant och en lite mittemellan. Sen får man även en del flackåkning på det. Dessutom 2st 180 graderskurvor. Brett med dubbla klassiska och skatebädd. Dock får man se upp för nån sten här och där. Man slipper åka igenom en jäkla grind varje varv (vilket är obegripligt att folk accepterar) men många varv blir det.

Ja den där grinden i Högbo är verkligen ett skämt. Synd på en i övrigt så bra anläggning. 

Link to comment
Share on other sites

Efter 3 timmars snurrande igår lärde jag mig hur man kan sätta ett ben framför det andra och åka igenom spärren. Betald plankning.

så gjorde jag med förra året tills, kling... drog i staven i grinden och så blev plånboken tunnare, grrrr

Lägg på en timme till Grönklitt, helt ok slinga

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...