Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Första lager, polyester eller merino ull?


Filippo

Recommended Posts

Hej!

Jag föredrar syntet underst vid högsvettsövningar, håller kroppen torrare, ull tycker jag är bra till typ jakt/friluftsliv där man stannar till ofta och behöver  extra värme.

Jag blev väldigt positivt överaskad över HH active, betydligt bättre än deras klassiska lifa

 

//F

Link to comment
Share on other sites

Använder själv alltid ullunderställ, och även på sommaren, merinoulls t-shirt på arbete och fritid om det inte är tokvarmt ute.

Till högintensiv träning och tävling dock alltid syntetunderställ, t-shirt eller linne för att det håller mig som svettas ymnigt torrare.

Link to comment
Share on other sites

Har syntetunderställ av blandade märken och hög ålder. Tycker det fungerar väldigt bra. Är det kallt kan man ta två lager. Håller emd om att Craft med Windstopper är skönt på kalla träningspass men kan bli väldigt varmt på typ Vasaloppet

Link to comment
Share on other sites

Har gått vidare från syntet, numera är det mest ull som gäller, mycket trevligare på alla sätt, luktar t ex inte svett lika fort. Tunna såklart, eller aclimas där man ser ut som en kassler är sköna.

Just Aclimas "kasslernät" använder jag faktiskt till skidåkning och vinterlöpning, speciellt under annan tröja då det är riktigt kallt. Annars bara syntet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...