Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Moa och Gustaf leder Volkswagen cup

Sverige vrldscupvinnare - med reservlag

Rickardsson brt norska dominansen i stersund

Belov vinnare - Burman tolva

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Kommentatorer världscupen svt

• Vänligen logga in för att kunna svara
30 svar till detta ämne

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 977 inlägg
Vad tycker ni om kommentatorernas jobb (svt) de senaste tävlingarna? Jag tycker att det har varit lite avslaget bitvis faktiskt. Eller om det är brist på insatt analys kanske. Mycket upprapning av mellantider utan kontext.

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 817 inlägg
Självklart skulle man göra ett så mycket bättre jobb själv som den soffåkare man är.
Håller med att de inte riktigt är med utan att man ofta noterar saker långt före dem och att de ibland missar intressanta detaljer. Kanske är man för nördig.
Tristast är väl ändå FIS egna segerintervjuer, nästan så att de överglänser "hus känns det?"

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

VL97 8:56 | VL01 7:50 | ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41 | NV18 7.22
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2019: Stafettvasan | Nattvasan | Birken

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 036 inlägg

Vad tycker ni om kommentatorernas jobb (svt) de senaste tävlingarna? Jag tycker att det har varit lite avslaget bitvis faktiskt. Eller om det är brist på insatt analys kanske. Mycket upprapning av mellantider utan kontext.

Det största problemet tycker jag varit den dåliga produktionen ffa igår då producenten ofta missade intressanta åkare.

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 189 inlägg

Tycker Fredriksson gör riktigt bra jobb

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 354 inlägg
Det är ett elände utan dess like. Nära på outhärdligt. Radiosporten är bättre med Molle. Annat var det på 80 talet när Bjarne och Lars göran pettersson kommenterade :) dom gubbarna slår du inte på fingrarna. Även Eva Lena frick var en duktig expert. Nu är det bara för sorgligt. Fredriksson har inte mkt o komma med. Mest "hon gör det bra"

För övrigt är det en fröjd att titta när Vacchi kommenterar på eurosport.
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

GreatSki

GreatSki

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 668 inlägg

Tyckte det var jäkligt snurrigt ett tag, men är osäker på om det berodde på en mindre bra produktion,

men det var dåligt tempo i refereringen bitvis.

Mattias tyckte jag var ok, men Lotta Fahlberg kan bli bättre.

Själv tyckte jag ju att Jacob och Blomman var ett lysande par, men alla tycker olika...

Magnus

Magnus

Medlem

• Members
  • Pip
  • 210 inlägg

Tycker själv att efterloppet intervjuerna är det som jag stör mig mest på, alla "och hur kände du då"?, "och hur tänkte du då"?, sug på dom frågorna direkt efter målgång när man blivet 34 på dåliga skidor med dålig form, fantaskiskt tålamod våra VC åkare har som orkar stå ut.

Saknar Blomqvist och Hård.

johanagebjorn

johanagebjorn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 43 inlägg

Svårt att toppa Jacob Hård. Ur det perspektivet synd att OS 2018 ska gå på Kanal 5...

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 354 inlägg

Tycker själv att efterloppet intervjuerna är det som jag stör mig mest på, alla "och hur kände du då"?, "och hur tänkte du då"?, sug på dom frågorna direkt efter målgång när man blivet 34 på dåliga skidor med dålig form, fantaskiskt tålamod våra VC åkare har som orkar stå ut.

Saknar Blomqvist och Hård.

Nåja.dom krävs inte direkt på lösningen på Palestinakonflikten efter målgång. Att ställa upp och svara på några enkla frågor oavsett resultat kan knappast se som en uppoffring. Snarare ett krav från sponsorer, tittare occh förbund. Tv-tittare, media m.m (kapitalet) är intresserade av att veta varför det gått som det gått.
Återinför skejtvasan
41.57.63

Exil Mas

Exil Mas

Medlem

• Members
  • Pip
  • 117 inlägg

De Norska kommentatorerna är ungefär lika bra som deras åkare :)  suveräna detalj kunnskaper från Torgeir Bjørn och Jan Post.

själv tycker jag J.Hård gått ut på dato lindrigt sagt! men han är nog billig :huh:

Öss 2013/6.47. Ösm 2014/ 6.35  Ösm-15/ 6.44  Ösm-16/ 5.49  Ösm17/ 6.25  ÖSM18/ 6.12 pl131 -27 året

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 784 inlägg

Det jag saknade efter sista damloppet, som Marit Björgen vann, var att de inte frågade om det på norska finns en motsvarighet till "Än lever liket" Sen finns det kommentatorer som inte kan uttala "au" i norska namn utan det blir "öu" i stället för "au".(tex i dagens parallellslalom med Haugen som deltagare)

En detalj, som inte kommit fram ang Charlotte Kalla det är att det är bra att hon inte vinner allt, ty då hade hon nog varit i form

för tidigt

Jacob Hård och Anders Blomqvist tycker jag fortfarande är bra liksom Mattias Fredriksson - det är inte så lätt att förnya sig hela tiden - lite skåpmat går inte att undvika. Sen som någon påpekade så är kommentatorerna underordnade TV-sändningarna.

Johanna Ojala är bra och kunnig, men jag börjar tröttna lite på henne, då hennes kommentarer börjar bli lite förutsägbara.

Sen kanske det inte är så lätt att intervjua alla gånger som tex Kalla, som envisas med att upprepa sina teknikfunderingar

"axlarna ner osv" förresten så dåliga skidor verkade hon inte ha i jaktstartsloppet, det släppte för norskorna ibland också.

En sån detalj måste ju en reporter kunna påpeka.

Om man är missnöjd med kommentatorerna bör man ha förslag på andra att ersätta dem med.

bjh

bjh

Medlem

• Members
  • Pip
  • 120 inlägg

Fast au skall väl uttalas öu eller äu ? Gaula Göula , Fauske föuske, 

GreatSki

GreatSki

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 668 inlägg

Exakt, det låter som en blandning mellan ä och ö före u.     :)

Therese Johäöug

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 977 inlägg
Då förstår jag. Norrmän pratar skånska. Fäskekörka!

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 354 inlägg
Feskekôrkan heter det
Återinför skejtvasan
41.57.63

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 784 inlägg

Jag har inte tagit det här ut luften utan gått in på en norsk språksida och kollat uttalet, från svenska till norska.

Skit samma, men en nyhet stod det i tidningen idag och det var att Robert Vacci skall kommentera skidor och skidskytte

i OS, då blir det engagemang när det händer något !

Hoppskate

Hoppskate

Medlem

• Members
  • Pip
  • 400 inlägg

Skit samma, men en nyhet stod det i tidningen idag och det var att Robert Vacci skall kommentera skidor och skidskytte

i OS, då blir det engagemang när det händer något !

Jag saknade inte SVT under förra OS när det var ViaPlay som sände. Det fungerade minst lika bra.
...men Kanal5, det bådar illa. Jag hoppas att de även kommer att kavla ut det hela på någon strömningstjänst så att man kan se när och hur man vill?

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 784 inlägg

Sen spelar det roll vad Vacci får för bisittare, bör helst vara en lugn typ som kompletterar lika bra som Adamsson i cykel

tex ?

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 354 inlägg
Hade varit kul med ny lite oväntad expert. Begriper inte varför så ofta tv ska köra med samma folk i årtionden( läs Blomqvist)

Här kommer mina förslag utan hänsyn till nuvarande sysselsättning

Billan Westin
Majbäck
Magnar Dalen
Johan Olsson
Dr Kuzmin :)
Återinför skejtvasan
41.57.63

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 977 inlägg
Johan olsson hade varit kul som expert, men frågan är om han klarar hålla energin uppe en hel tävling. Gunde Svan hade säkert kunnat hålla bra tryck. Tänk fångarna på fortet.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar