Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Justyna Kovalczyk redo att frsvara sin titel i Gsiesertal Lauf

Krger suvern vinnare i Davos - Hggstrm 15:e

Linn Smskar tva i Vuokatti

Hanna berg tva i Hochfilzen

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Zeroskidor / glatta spår

• Vänligen logga in för att kunna svara
23 svar till detta ämne

Sunesson

Sunesson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 49 inlägg

Tack för svaret, tror att en del skidåkare kan ha nytta av det. Jag har ett par skinskidor och vid ett enkelt test i 0-före gled ruggskidorna bättre än skinskidorna. Det finns dock ett före när skinskidor är det bästa alternativet; det är när det blåst och stormat och det är en massa skräp och barr i spåret och klisterföre, då fastnar det inte i skinnet som i klistret.

Tack själv för en bra diskussion! Det är nyttigt att få reflektera över hur skidåkare på olika nivåer och med olika förutsättningar tänker och vilka problem de ställs inför. Så att vi alla kan hjälpa varandra så att alla kan få trevliga erfarenheter i spåren oavsett ambitionsnivå! :)

Bra poäng angående skinskidor i skräpiga spår! Det tänkte jag faktiskt inte på när jag skrev ovanstående inlägg! Det är ju inte helt ovanligt att just detta sammanfaller med fören där zeroskidor skulle kunna fungera. Det skulle vara intressant att jämföra skinskidor vs. zeroskidor i dessa fören. Båda borde ju vara bättre än klister, åtminstone om syftet är träning eller motion. Vid tävling hade jag nog valt klister ändå, alternativt stakat på blanka skidor. 

Hin blogg: www.m-sunesson.se

Instagram: m_sunesson

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 447 inlägg

Sunesson; Fähnrich vann damsprinten i Gällivare på Peltonen zeroskidor. Jag såg det när hon ställde upp efter målgång och visade glidytan på skidorna. Nu vann hon inte tack vare skidorna. men ändå lite intressant att se en åkare med zeroskidor i problemföre.

Ola på Österlen

Ola på Österlen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 71 inlägg

Sunesson; Fähnrich vann damsprinten i Gällivare på Peltonen zeroskidor. Jag såg det när hon ställde upp efter målgång och visade glidytan på skidorna. Nu vann hon inte tack vare skidorna. men ändå lite intressant att se en åkare med zeroskidor i problemföre.

Undran: visade hon upp de skidor hon åkt på eller de skidor sponsorn ville att hon skulle visa efter målgång?

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 447 inlägg

Undran: visade hon upp de skidor hon åkt på eller de skidor sponsorn ville att hon skulle visa efter målgång?

Det var direkt efter målgång och det var de skidor hon åkt på.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar