Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

TdS 2017/2018


skogsvakt

Recommended Posts

Touren kräver sin egen tråd :)

 

Jag börjar med att säga, Herregud vad mina ögon blöder när jag ser Diggins åka skejt. Må hända det går fort ibland, men jössses ingen vacker syn.

 

Haag gör det bra so far. Det behövs i ett kommande stafettlag. Nån topp 10 i OS individuellt tror jag inte hon fixar dock.

 

Stadlober kommer ta ett silver i Pyongyang

Link to comment
Share on other sites

Tycker Ojalas slutsats var rätt klok: med den banan man hade att tillgå och med faktumet att gårdagens sprint blev inställd borde man kört sprint idag istället.

 

Det här kändes ju lite som att man lika gärna kunde lotta ut priserna, även om de starkaste så klart hade lite större chans att lyckas.

Link to comment
Share on other sites

Alldeles för mkt masstarter i dagens worldcup! Hade varit mkt mer intressant idag med en individuell start.

Gamla tidens individuella starter är såååå tråkiga. Samma andas barn som att åktekniken inte får utvecklas med kvaliten på banorna. Tänk er vilken gäspning tour de ski hade varit med individuell start. De wc lopp som körts på så sätt i år har jag knäppt av eller knäppt igång mig själv på en individuell skid eller joggingtur.

 

Fast ett vasalopp med individuell start i fristil hade varit kul.

Link to comment
Share on other sites

Gamla tidens individuella starter är såååå tråkiga. Samma andas barn som att åktekniken inte får utvecklas med kvaliten på banorna. Tänk er vilken gäspning tour de ski hade varit med individuell start. De wc lopp som körts på så sätt i år har jag knäppt av eller knäppt igång mig själv på en individuell skid eller joggingtur.

Fast ett vasalopp med individuell start i fristil hade varit kul.

Det märks att du inte följde skidsporten på 80 talet o 90 talet. Herrejävlar vad spännande Mogrens VM guld på femmilen i Falun var.

Link to comment
Share on other sites

Så har man lidit sig igenom ännu en "final climb" (damernas lopp, väntar på herrarnas start).

Vilken bedrövande avslutning detta är på en i övrigt alltid lika underhållande och engagerande tour. 
Underhållningsvärdet är väl i det närmaste lika med noll och rent sportsligt kan man inte annat än tycka synd om de åkare som förlorat innan de ens ställt sig på startlinjen. 

Link to comment
Share on other sites

Så har man lidit sig igenom ännu en "final climb" (damernas lopp, väntar på herrarnas start).

 

Vilken bedrövande avslutning detta är på en i övrigt alltid lika underhållande och engagerande tour. 

Underhållningsvärdet är väl i det närmaste lika med noll och rent sportsligt kan man inte annat än tycka synd om de åkare som förlorat innan de ens ställt sig på startlinjen. 

...jag måste bara klämma in en till kommentar.

När man ser åkarna i den absoluta världseliten  uppför backen, medan publiken förnöjsamt promenerar med i samma fart, då är det inte längre värdigt sporten. Löjeväckande! 

När sedan tjejerna i Vinterstudion försöker göra en analys av åkarnas "teknik", så blir det ännu löjligare, nästan provocerande.

Link to comment
Share on other sites

Backen är ett skämt. Alldeles för avgörande. Ifjol vann väl stina 4 etappper eller likn och ändå inte få stå som slutsegrare. Nä, ha gärna med backen, men gör den till individuell start i mitten av touren och förkorta den lite.

Någon form av spektakulär avslutning vill man så klart ha.

Men den där backen är inget kul, i alla fall inte som TV-tittare, än mindre som skidnörd.

Link to comment
Share on other sites

Jag sa under sändningen att det skulle varit masstart på bergsetappen, då hade det blivit en kamp mellan de bästa klättrarna.

Förslaget att göra "hillclimben" till en deletapp tycker jag är bra och sen tycker jag att det är för mycket bonussekunder, hellre till de 15 bästa i fallande skala än 15-10-5 som bara gynnar de bästa och tar död på spänningen i slutet. Sista etappen kunde vara jaktstart, men på en vanlig bana, så att det blev spänning ända in på mållinjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...