Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Motionslopp för rullskidor.


Joo

Recommended Posts

55km, är det sträckan runt Våla, Harbo, Tärnsjö? Eller har du någon annan slinga på G?

 

Nu hade jag tänkt att köra MTB och löpa tills Läderloppet, men om du fixar detta lopp så får man väl blanda in lite rullisar oxå.

 

Har du tid att åka rullisar som ska springa Maran?

Ja man får träna allsidigt. Räknar kallt med att även du står på startlinjen om det blir lopp.

Link to comment
Share on other sites

Ja man får träna allsidigt. Räknar kallt med att även du står på startlinjen om det blir lopp.

Mycket möjligt' date=' men jag är en riktig novis på rullskidor...[/quote']

Det är en bredd av startande som gör det roligare. Det är ju det som gör Vasaloppet roligt. Att där är alla med från Svärd och grabbarna till dom som aldrig åkt skidor knappt. Det är bredden som gör att en sport växer och blir mer folklig. Så vill jag det skall bli med motionslopp på rullskidor också. Det är fullt möjligt med tanke på hur många som faktis äger ett par rullskidor, och med tanke på så bra cykelbanor och asflaterade vägar vi faktis har i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Ja man får träna allsidigt. Räknar kallt med att även du står på startlinjen om det blir lopp.

Mycket möjligt' date=' men jag är en riktig novis på rullskidor...[/quote']

Dra med ett gäng tärnsjöåkare, jag pratade med "Wille" och han skulle åka om det blev av.

Link to comment
Share on other sites

Nu har vi bestämt oss för att köra ett motionslopp för rullskidor i klassisk stil den 6/6 med start och målgång i Östervåla.

 

Den kommer att ha samma sträckning och även ha samma namn som cykelloppet som körs samma dag. Tämnaren runt.

 

Jag återkommer med bättre information.

Link to comment
Share on other sites

Nu har vi bestämt oss för att köra ett motionslopp för rullskidor i klassisk stil den 6/6 med start och målgång i Östervåla.

 

Den kommer att ha samma sträckning och även ha samma namn som cykelloppet som körs samma dag. Tämnaren runt.

 

Jag återkommer med bättre information.

Skit också, den veckan är jag inte hemma!

Och jag som redan hade börjat sett fram emot den tävlingen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...