Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Billingens långlopp


skogsvakt

Recommended Posts

Rätta mig om jag har fel, men är inte Billingens skidterräng tokplatt? Är det stakfest?

Är det inte lite udda att anmälan bara sker via idrottonline? Tänker främst då på betalningen.långlopp brukar man ju inte fakturera klubbarna.

Du kan välja kortbetalning direkt som alternativ till att klubben betalar. Det kommer upp på sidan efter du valt klass.

Link to comment
Share on other sites

Det är ju lite halvdumt om klubben som man går för inte har uppdaterat så att man kan anmäla via den sidan. Jag tror senast de uppdaterade åkarna på "ta.skidors" lista i min klubb är tio år sedan. Provade en gång men de orkade nog inte fylla i en extra åkare då.  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja de lär ju t.ex riskera att missa mängder av möjliga anmälningar från Axa SC. Kollade på just den klubben och det verkar vara en bråkdel som finns med på ta.skidor (kanske 250) mot åkare som finns på Skidresultat (3819).
Jag är med i två andra klubbar och ingen av de verkar ha i rutinerna att lägga in nya medlemmar på ta.skidor. Vilket i och för sig troligen inte är svårare än att skriva ett inlägg här på forumet?

Link to comment
Share on other sites

http://idrottonline.se/ArsundaIF-Skidor/globalassets/arsunda-if---skidor-hornbergsloppet/dokument/hornbergs_inbjudan_2018.pdf

Okej

Håller med om att ett alternativ bör finnas som Årunda t ex har i sin anmälan.

Men om man tävlar aktivt och inte är inlagd i ta är det något man bör ta upp med sin klubb. De flesta tävlingar är det ideellt arbete bakom och används ”ta”och har annpassat tidtagningssystem är det väldigt smidigt. Istället för behöva lägga in alla en o en eller köpa tjänsten.

Link to comment
Share on other sites

http://idrottonline.se/ArsundaIF-Skidor/globalassets/arsunda-if---skidor-hornbergsloppet/dokument/hornbergs_inbjudan_2018.pdf

Okej

Håller med om att ett alternativ bör finnas som Årunda t ex har i sin anmälan.

Men om man tävlar aktivt och inte är inlagd i ta är det något man bör ta upp med sin klubb. De flesta tävlingar är det ideellt arbete bakom och används ”ta”och har annpassat tidtagningssystem är det väldigt smidigt. Istället för behöva lägga in alla en o en eller köpa tjänsten.

Håller med! Det finns tillräckligt med arbetsuppgifter med att leta funktionärer och planeringsmöten mm när man är med i en tävlingsorganisation.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ser ut som det blir snöfall hela loppet, nån som vet vad som brukar funka? Alltid lurigt med nysnö på konstgrund, finns risk att man halkar omkring i uppkörda spår både på burk och rugg.

 

Jag funderar på blankt bara för att slippa bekymret, men blir det konstsnösligan är den kanske for tuff för det?

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som det blir snöfall hela loppet, nån som vet vad som brukar funka? Alltid lurigt med nysnö på konstgrund, finns risk att man halkar omkring i uppkörda spår både på burk och rugg.

Jag funderar på blankt bara för att slippa bekymret, men blir det konstsnösligan är den kanske for tuff för det?

Det finns en hyfsat brant saxbacke på tillbakavägen som suger musten ur en om man stakar. Annars är det inga bekymmer om det är den sträckningen som det håller nu. Jag åker den snabbare med fäste än utan så jag hade valt fäste. Rugg
Link to comment
Share on other sites

Det finns en hyfsat brant saxbacke på tillbakavägen som suger musten ur en om man stakar. Annars är det inga bekymmer om det är den sträckningen som det håller nu. Jag åker den snabbare med fäste än utan så jag hade valt fäste. Rugg

Tack! Får bli ett game time decision mellan skidorna, la Rodeburk på klisterskidorna.

 

Sen lyckades jag med bedriften att cykla omkull på väg till jobbet i morse, så som knä känns nu kanske beslutet är taget åt mig...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...