Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Billingens långlopp


skogsvakt

Recommended Posts

Va tusan en pärs, väl tufft för mej. Va mina första meter på snö i år. Antar att 2 veckor på Mauritius inte va optimal uppladdning. Lite väl mycket upp å ner för ett långlopp, för min smak. Sen all snö, nja. Ett rejält pass för pannbenet å mentalt.
Link to comment
Share on other sites

Låter som mitt lopp, kom iväg bra men pulsen drog upp i max och varje springbacke så kunde inte hålla några ryggar. Hade sämre glid än de flesta så hade svårt att hänga med i stakningen också, inte mitt lopp på något sätt och blev ett långträningspass efter första 25 minuters rusning.

Link to comment
Share on other sites

Arrangörerna ska ha en eloge som gjorde ett så fantastiskt jobb med att få till spåret såpass bra efter all snö som kom. Att jag ens tog mig dit har jag min fyrhjulsdrift att tacka för, också schysst mot dem som hade trubbel att ta sig dit att skjuta upp starten. Sunlake här på forumet var grym på att heja också. Startade längst fram med eliten, jäklar var dem kör. Hängde på i lite mer än ett halvt varv sen gick det inte längre. Stakade och hade fantastiskt fina Redline skidor med Swix HF7x, FC78x och 1mm rak rill med lätt tryck över hela skidan. Kom in på en 27:e plats totalt. Hyfsat nöjd över att jag höll ihop stakningen hela loppet. Fick saxa ett par ggr per varv i de allra brantaste knixarna efter varv 3 när spåren försvann. Min gissning på seedning är att de inte seedar upp ngn ny till Elit och drar därför efter Palm vid 2:03 sen de sedvanliga 10 minutrarna per led. 

Link to comment
Share on other sites

Arrangörerna ska ha en eloge som gjorde ett så fantastiskt jobb med att få till spåret såpass bra efter all snö som kom. Att jag ens tog mig dit har jag min fyrhjulsdrift att tacka för, också schysst mot dem som hade trubbel att ta sig dit att skjuta upp starten. Sunlake här på forumet var grym på att heja också. Startade längst fram med eliten, jäklar var dem kör. Hängde på i lite mer än ett halvt varv sen gick det inte längre. Stakade och hade fantastiskt fina Redline skidor med Swix HF7x, FC78x och 1mm rak rill med lätt tryck över hela skidan. Kom in på en 27:e plats totalt. Hyfsat nöjd över att jag höll ihop stakningen hela loppet. Fick saxa ett par ggr per varv i de allra brantaste knixarna efter varv 3 när spåren försvann. Min gissning på seedning är att de inte seedar upp ngn ny till Elit och drar därför efter Palm vid 2:03 sen de sedvanliga 10 minutrarna per led.

 

Pistmaskinen fick jobba hårt hela morgonen! Det blev nog en bra tävling till slut för de flesta även om det var lite kaos inför :)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...