Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

För dig som vill göra egna skidspår bakom huset


Vasa

Recommended Posts

En här i trakten med egen skidanläggning som nu säljer, löp å köp!

https://www.blocket.se/varmland/Komplett_snotillverkning_77454383.htm?ca=11&w=3

Måste få låna tråden lite. Sådana här eldsjälar ska hyllas och lyftas fram!

 

Det där gillar jag inte. Är VM-klass på de spåren när snö finns. Visste dock inte att han hade utrustning för egen snötillverkning. Dock har ett rykte gått att han hade införskaffat snökanon, men har aldrig hört att den har varit i bruk. Däremot verkar ju iaf inte pistmaskinen vara till salu.[emoji5]

Måste lägga upp några bilder ifrån några år sedan, på vårkanten, när säsongen borde varit slut förlängesen (och även motivationen att hålla den igång) med tanke på snömängden och tiden på året. Jag tror det var det året han använde en 6-hjuling och snöslunga för å flytta snö ifrån närliggande tjärn. Här snackar vi eldsjäl.

 

3aae8580e81628f0de67e42ee6b83f5c.jpg699f34f09ba4579c2d7938c867728935.jpgbe81e03a53b9dccbca79816e2db08396.jpg

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde en ny tråd av snöanläggningen.

Ja det är en cooling. Han har varit med några gånger när vi åker rullskidor här. Han skulle köpa tävlingsrullskidor och det blev att han köpte alla hjulvarianter som fanns att tillgå. Men hjälm har varken han eller Kolberg råd med.  :P

Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde en ny tråd av snöanläggningen.

Ja det är en cooling. Han har varit med några gånger när vi åker rullskidor här. Han skulle köpa tävlingsrullskidor och det blev att han köpte alla hjulvarianter som fanns att tillgå. Men hjälm har varken han eller Kolberg råd med. :P

Vet du varför han säljer?! Som jag skrev i mitt inlägg, har jag ju aldrig hört något om att han ska ha haft detta i bruk.

Vet du om han har lagt ner allt som har med skidspåren?? Synd isf... Men har dock full förståelse för det. [emoji41]

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...