Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Jim hls stipendium till Johanna Hagstrm

Antagna till utbildningar hsten 2018

Jemtland Ski Tour-vinnarna firades

Northug p vg tillbaka till norska landslaget

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Kuzmin Nano-C Brush vs tidigare modeller?

• Vänligen logga in för att kunna svara
22 svar till detta ämne

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 358 inlägg

Absolut korrekt. Detta är en enkel sanning för oss motionärer. Enklare och billigare än så blir det liksom inte.

MEN JAG BEUNDRAR ÄNDÅ VOLEVODIN. Att trots detta satsa så stenhårt här och på alla trådar föringa och förtala stålsickling tyder på envishet och just stålvilja. OM det vore Tony Pölder själv som resonerade så skulle jag förstå men Volevodin har jag uppfattat som en hyvens man så jag tror verkligen att han helt enkelt fått detta om bakfoten. Tips: Använd BARA denna utrustning och ÅK SJÄLV ETT VASALOPP så (som jag gjorde de första åren och ändå klarade av att åka på så pass bra motionstid som 5.29) . Jag tror då att du får ditt livs chock och bli världens bästa ambassadör för stålsickling som ett vasst alternativ för oss MOTIONÄRER  :rolleyes:

Jag har varken förringat eller förtalat stålsickling, men bara påtalat att det har blivit en stor vetenskap att stålsickla och efterbehandla skidorna efter det att stålsicklingen startade upp med Kuzmin. Nu har visserligen Carl A svarat att det bara behövs ett enkelt grundkit, som man klarar sig långt med, men när experterna framför sina olika metoder att behandla skidorna med är det lätt att bli osäker och inte våga ge sig in på något som verkar så komplicerat. För du måste väl erkänna, Lars-Erik att det skett en stor utveckling på stålsicklingsområdet sen du startade upp både vad gäller aktörer och utrustning och då kan det inte vara så lätt att hänga med i svängarna alla gånger. Själv tycker jag att jag hållit mig neutral till stålsickling, vilket dock inte hindrat mig att fråga om saker och ting.

Huvudanledningen till att jag inte stålsicklar är praktisk, då jag inte har något utrymme där jag kan spänna fast skidorna, så att jag kan få till ett bra resultat.

Ps. Men jag antar ditt erbjudande att åka på stålsicklade skidor, om det blir möjligt att åka Halvnordenskiöld kommande år. :)

Carl A

Carl A

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 044 inlägg
Skulle nog säga att sickla av valla kräver samma stabilitet som att stålsickla, iaf nästan.
Stålsicklar själv m sånna där man bara spänner i en bordskant. Mjuka redline blir lite knepiga, men funkar.

snövinter

snövinter

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 160 inlägg
Swix vallabord med profil funkar...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar