Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bil i spåret


LFN

Recommended Posts

För andra natten i rad har konstsnöslingan på Rocklunda i Västerås blivit vandaliserad genom att något #@"%× spån har kört med bil på bädden. Inte korsat banan utan åkt själva slingan. Så himla tråkigt. Det läggs ned så sjukt mycket arbete på att få till bra förutsättningar för skidåkning, och när vi äntligen har en tjock fin bädd så händer sånt här.

 

Går väl att lösa med betonghinder etc, men att det ens ska behövas...

Link to comment
Share on other sites

Framför allt krävs tillstånd för kameraövervakning på allmän plats. Jag har nte koll på om det finns undantag från tillståndsplikten för kameror som är så dåliga att man inte ser något vettigt, men det är kanske inte orimligt. Reglerna är ju till för att skydda den personliga integriteten.
Link to comment
Share on other sites

Vid förra snöperioden hade det spårats upp dubbla klassiska spår ut till en golfbana för att kunna starta från föreninens klubbstuga. En dag när det slagit om till töväder kom jag där på skidorna och ung 1 km av spåret var söndertrampat av hästar, som ridits i bredd utan hänsyn till att det finns andra fritidsintressen än ridning.

Link to comment
Share on other sites

Nu tror jag att det som hänt på Adsum mer var att det ville upp med en bil på backsidan av en slalombacke. Halvvägs upp kommer skidspåret in, där blev det troligen stopp i snön och de behövde vända. Där av sönderkörningen. Hade de velat förstöra så kunde de ha gjort mkt mer. Tråkigt hur som helst! Vägen har bom, men den har varit trasig sen i höstas.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...