Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Byta till NNN - Alpina- eller Fischer-sko?


larsbern

Recommended Posts

Det går nog utmärkt, men jag tror att Lars är ute efter en flyttbar bindning.

Tack för att du svarar åt mig. Jo, Move var ett av argumenten förutom att alla skotillverkare erbjuder NNN-lösningar numera och det ser ut att bli branschstandard. Skulle inte förvåna mig om Salomon kommer med nåt flyttbart snart.

SNS Pilot behåller jag på skate.

Link to comment
Share on other sites

Tack för att du svarar åt mig. Jo, Move var ett av argumenten förutom att alla skotillverkare erbjuder NNN-lösningar numera och det ser ut att bli branschstandard. Skulle inte förvåna mig om Salomon kommer med nåt flyttbart snart.

SNS Pilot behåller jag på skate.

Salomon Shift flyttbar prolinkbindning kommer snart. Har sett bilder i nåt media, minns inte var. Väntar på såna till Salomonskidorna sonen "ärvt" efter mig eftersom de blivit för mjuka för mig.(För inte kan det väl bero på att jag blivit tyngre...?)
Link to comment
Share on other sites

Kunde ha varit ett aprilskämt, men en snabb GTS (google that shit) och tadaa (på tyska):

https://www.xc-ski.de/material/produktvorstellungen/prolink-shift-race-cl-verschiebbare-bindung-von-salomon-im-exklusiven-vorabtest/

 

Inte samma funktion som Move dock om man inte vågar öppna bindningen i farten ;)

 

Upplagt för nya patentduster..?

 

Salomon300119mf028.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...