Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Orsa Grönklitt Ski Marathon 2018


skogsvakt

Recommended Posts

Äntligen, verkar som att de tog efter önskemålen/återkopplingen vi gav dem förra året. Får se hurvida de negativt inställda i forumet har samvete till att stå, troligtvis längst fram.

 

Det är väl jättebra med seedningspuljor :) Lite oklart vad du syftar på. Du får nog klargöra. Själv kommer jag stå långt bak eftersom det ger mig möjlighet att picka oxberg i ryggen

Link to comment
Share on other sites

Det är väl jättebra med seedningspuljor :) Lite oklart vad du syftar på. Du får nog klargöra. Själv kommer jag stå långt bak eftersom det ger mig möjlighet att picka oxberg i ryggen

 

Förra vintern så var det en del besvikna miner angående seedningsmöjligheter (däribland jag själv). Blev då två olika sidor angående hur man i forumet tyckte det var bra/dåligt att det inte var någon seedning. Se förra årets tråd om loppet.

 

Jag ställer mig sjukt positivt till att de infört seedning, vilket jag tycker att man kan ställa som krav på arrangörer till tävlingar med det stora deltagarantalet. Åker inte tävlingar utan seedningar numer. Läste högre upp i tråden att det är samvetsseedning, var det jag syftade till i förra inlägget. Men fan, kanon att de gjort seedning, hoppas bara folk använder samvetet och inte ställer sig längst fram bara för att. 

Link to comment
Share on other sites

Det blev nysnö och tungt i spåret. Men en fin skiddag.Trots en relativt lätt bana är det ytterst få som tjänar på blankeski. Det var tydligt längre ner bakom eliten. Men men , vi lever i en fri värld :) jag hade kanonskidor med Rode blå och skistarts ”fulepulver” Kineserna kan det här :)

 

Eliten körde långsammare iår.

Link to comment
Share on other sites

  1. Första skidloppet för mig. Tyckte det var helt underbara förutsättningar men då höll jag mig ganska långt bak i fältet och har väldigt dåliga alternativ som referenser. Lite dåligt stavfäste periodvis kanske annars helt perfekt. Sjukt jobbigt var det i alla fall. Känns totalt orimligt att åka 9 mil efter det här. Någon som vet om det var samma sportdryck som på Vasaloppet eller vilken sort det annars var? Funkade kanon för min mage.

Link to comment
Share on other sites

 

  • Första skidloppet för mig. Tyckte det var helt underbara förutsättningar men då höll jag mig ganska långt bak i fältet och har väldigt dåliga alternativ som referenser. Lite dåligt stavfäste periodvis kanske annars helt perfekt. Sjukt jobbigt var det i alla fall. Känns totalt orimligt att åka 9 mil efter det här. Någon som vet om det var samma sportdryck som på Vasaloppet eller vilken sort det annars var? Funkade kanon för min mage.

Det är blåbärssoppan och dom nybakade fantastiskt goda vetebullarna som gör skillnaden.

Link to comment
Share on other sites

Det var inte så trögt i spåret tycker jag idag. beror väl på att jag är en döing som åker längre bak förstås och att jag hade grymma skidor. tredje året i rad det snöar och är ca 5 mius på Orsa maran.
Ja eliten var ca 5 minuter långsammare var väl nysnön första varvet och dåliga stavfästet på andra kan jag tänka mig. Åkte själv 5 minuter långsamme i år men med bättre placering. Jag skön ner rätt bra på en del ställen andra varvet.

 

Link to comment
Share on other sites

 

  1. Första skidloppet för mig. Tyckte det var helt underbara förutsättningar men då höll jag mig ganska långt bak i fältet och har väldigt dåliga alternativ som referenser. Lite dåligt stavfäste periodvis kanske annars helt perfekt. Sjukt jobbigt var det i alla fall. Känns totalt orimligt att åka 9 mil efter det här. Någon som vet om det var samma sportdryck som på Vasaloppet eller vilken sort det annars var? Funkade kanon för min mage.

 

Skip heter sportdrycken.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...