Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bessemerloppet 2018


MC Hammer

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Jag bedömer att min egen insats var helt likvärdig med när jag seedade mej till 5:an i halvvasan 2016. Nu var jag under gränsen till led 5 med lika mycket marginal ungefär. Så jag tycker att detta är en tabell som är schysst såvida att den är likvärdig med hur VL seedar i sina egna lopp.

 

Däremot så kanske det har varit tuffare seedning i loppen de senaste helgerna.

Link to comment
Share on other sites

Missade led 4 med 3 minuter.. Bra arrangemang helt klart! Körde för övrigt bessemerrullen där i höstas, även det var trevligt. Missade led 4 med en halv minut då. Hur hårda är dom på det i Vasaloppstältet i Mora om man försöker hoppa upp ett led tror ni? :)

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kändes som en "normal" seeding baserat på de svenska lopp jag åkte de senaste åren. Jag brukar vara en stabil VL7 åkare på dessa lopp.och så även nu.

Men (som jag ältat i annan tråd) när jag åkte Toblach-Cortina tidigare i år så tycket jag att jag gjorde en likvärdig prestation och där klarade jag med nöd och näppe VL9. Så det känns som det varit några helger med tuff seedning.

(kanske inte helt rättvist för även om min egen "prestation" var likvärdig så hävdar jag mig relativt sett bättre på småkuperad stakåkning än 20 km obruten slakmota med diagonal som var fallet i Cortina)

Link to comment
Share on other sites

Missade led 4 med 3 minuter.. Bra arrangemang helt klart! Körde för övrigt bessemerrullen där i höstas, även det var trevligt. Missade led 4 med en halv minut då. Hur hårda är dom på det i Vasaloppstältet i Mora om man försöker hoppa upp ett led tror ni? :)

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Min uppfattning är det är stenhårda på sin seeding. Även sekunder..Men testa går ju alltid, charma på [emoji6]

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Av vilken anledning skulle de vara snälla? Har du inte ett resultat som räcker för ett visst led är du ju inte tillräckligt bra för att stå där? Att de sedan slänger in säg överdrivet 100 stycken av 16000 inled längre fram för att det bidrar med bra marknadsföring är väl inte så farligt?
Link to comment
Share on other sites

Det här idéerna om att snacka upp sig har jag aldrig fattat. Lika befängt som när elever i skolan skyller sina eventuella misslyckanden på att hunden åt upp läxorna osv. Trams i min värld.

 

Seedningen kommer aldrig bli 100% men som vanligt låg jag rätt ett par min från led 2 där jag startar. Detta fixar jag vanligen till första söndagen i mars, på det riktiga seedningsloppet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...