Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Fina frhllanden i skidtunneln i Torsby

Podcast med Jenny Grip

Nytt datum fr World Cup i Ulricehamn

Individuell start p rullskid-SM i Lidkping

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Engelbrektsloppet

• Vänligen logga in för att kunna svara
49 svar till detta ämne

Kim

Kim

Medlem

• Members
  • Pip
  • 132 inlägg

Stenhård seedning tycker jag. Eller?

http://www.vasaloppe...nska-lopp-6.pdf

Verkligen, hade hoppats på led 4, men nu blev det led 5....igen....var närmare led 4 på Wadköpingloppet

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 134 inlägg

Hörde reklam i radion för Engelbrektsloppet men är det överhuvudtaget någon snö i terrängen runt Norberg?

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg
Barmark i Norberg. Loppet måste ligga riktigt risigt till. Går det att genomföra på varvbana?
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

malaka

malaka

Medlem

• Members
  • Pip
  • 53 inlägg
Står på hemsidan att de hoppas på väderomslag men att de inte kan köra under rådande förhållanden..

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 843 inlägg

"Hoppet är det sista som överger människan", men i år krävs ovanligt mycket hopp ! :rolleyes:  banansvarige gör nog som smileysen, vädjar till högre makter om hjälp !

Mimi

Mimi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 24 inlägg

Såg nu att de gått ut på hemsidan i fredags att det är inställt. Nu var jag inte anmäld men funderade på att ev anmäla mig i sista stund.

Hur tror ni inför första vasaloppshelgen då? Snöbrist är det ju även där just nu men det är några veckor kvar.

Jag är anmäld till tjejvasan och hoppas verkligen att loppet inte blir inställt.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg

Såg nu att de gått ut på hemsidan i fredags att det är inställt. Nu var jag inte anmäld men funderade på att ev anmäla mig i sista stund.
Hur tror ni inför första vasaloppshelgen då? Snöbrist är det ju även där just nu men det är några veckor kvar.
Jag är anmäld till tjejvasan och hoppas verkligen att loppet inte blir inställt.

Radio Dalarna sa imorse att ledningen funderar på förlägga årets Vasavecka till varvbana på Hemus :)
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 615 inlägg
VL-organisationen har mycket större resurser att hantera sådana här situationer än någon annan arrangör. Dessutom står det enormt mycket prestige och pengar på spel, för en hel region, avseende att hela VL-veckas arrangemang ska kunna genomföras. Jag är inte orolig

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 647 inlägg

Enligt smhi blir det sådär 20 cm nysnö i Oxberg - Sälen senare i veckan, ännu mer i Mora. O sen stabila minusgrader helgen efter. 

LFN

LFN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 633 inlägg

Från och med tisdag är det minusgrader i Oxberg, där snöfabriken ligger. Finns i princip ingen risk alls att Vasaloppet ställs in. (Om det inte blir tropisk värme i kombination med orkan och regn) 

ÖSM13 - 7:08. ÖSM16 - 5:24. VL 17 - 6:08. ÖSM 20 - 5.16

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar