Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Snyggaste skidorna


Volevodin

Recommended Posts

Här är min topplista på de designmässigt snyggaste skidorna i år;

1. Rossignol

2. Salomon

3. Atomic

4. Madshus

5. Fischer

Har inte riktig koll på Peltonen och Yoko, möjligen kan de komma in på topp 5-listan.

 

När Fourcade visade upp sina Ross-skidor med vitbelag kunde man inte annat än imponeras av den läckra designen.

Link to comment
Share on other sites

Atomic Carbon Classic ser ut som spjut och är sjukt snygga. [emoji7]

Dessvärre har jag 5 andra par skidor av olika fabrikat som glider bättre.[emoji17]

Men de är 2:a på min snygghetslista.

(Hade kunnat varit etta om bara jag hade förmåga att vara objektiv).

Etta blir ändå:

Första generationen speedmax är rent galet häftiga.

Matta och blanka, guldiga och gula...

(Med fischers dekaler på rottefellabindningen så blir det världsklass). [emoji7]

Shit så najsa lagg.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det som jag tänker på är hur fula Atomic har blivit om man jämför med tidigare. Även Salomons toppmodell är väldigt ful (trots att jag nyligen köpt en). Peltonen ser väl rätt coola ut. Madshus sticker ut rätt bra med det vita. Gillar. Men Ross förmodligen den snyggaste.

Link to comment
Share on other sites

Det som jag tänker på är hur fula Atomic har blivit om man jämför med tidigare. Även Salomons toppmodell är väldigt ful (trots att jag nyligen köpt en). Peltonen ser väl rätt coola ut. Madshus sticker ut rätt bra med det vita. Gillar. Men Ross förmodligen den snyggaste.

Ja men bara Atomics form (Racingmodellen) förtjänar väl ett litet plus?

Skulpturalt är de i mina, lätt hönsblinda ögon, helt överlägsna.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Här är min topplista på de designmässigt snyggaste skidorna i år;

1. Rossignol

2. Salomon

3. Atomic

4. Madshus

5. Fischer

Har inte riktig koll på Peltonen och Yoko, möjligen kan de komma in på topp 5-listan.

 

När Fourcade visade upp sina Ross-skidor med vitbelag kunde man inte annat än imponeras av den läckra designen.

Fourcades egen modell (nästa säsongs) hos Rossignol är utan tvekan årets snyggaste skida.

Svarta med röd text och väldigt lite krusiduller. Snyggt. Själv hade jag skippat de röda spetsarna, men man kan inte få allt.

 

Fischer brukar man ju kunna lita på, men de där hålen i spetsarna som de envisas med är bara för fula för att det ska gå att rådda designen med färg och tryck. :(

 

...det här är för övrigt en oerhört viktig tråd. Kan man förlora med stil behöver man aldrig vara snabbast.

 

Link to comment
Share on other sites

Som de som Adrian Solano körde med??? ;)

(Om jag ska ha några i sängen får det nog bli mina SixJeElit från 60-talet ;) )

  

Helt enig med dig i ditt första påstående. Del två är säker sant också.

 

Tänk då hur det hade sett ut om Solano åkte på nån ross eller fischerskit :) Nu räddar han ju upp många situationer pga Yokos följsamhet och softa känsla

Link to comment
Share on other sites

Bra tråd :D. Kan man inte vara snabbast får man vara snyggast. Själv tycker jag nog att Ski Trab av förra generationen ligger i topp. Ross, Fischer (ta bort hålet bara) och Madshus är också OK. Fulast är nog Atomic av årets modell. En viktig sak som vi glömt hittills är att hitta rätt kombination av skidor och pjäxor. Sedan får vi inte glömma att kombinera rätt med stavar, bindningar och kläder. Rätt färg och form på vätskebältet är också viktigt. ....och glasögonen....... ;) B) :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Bra tråd :D. Kan man inte vara snabbast får man vara snyggast. Själv tycker jag nog att Ski Trab av förra generationen ligger i topp. Ross, Fischer (ta bort hålet bara) och Madshus är också OK. Fulast är nog Atomic av årets modell. En viktig sak som vi glömt hittills är att hitta rätt kombination av skidor och pjäxor. Sedan får vi inte glömma att kombinera rätt med stavar, bindningar och kläder. Rätt färg om form på vätskebältet är också viktigt. ....och glasögonen....... ;) B) :rolleyes:

Fin balansgång det där. Har man ett par riktigt skrikiga neonlaggar så måste ju övrig utrustning förhålla sig till dem. Det blir lätt lite kaka på kaka om man inte ser upp. Värre än taskigt fäste är ju självklart en missmatchad outfit. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...