Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Vassa tekniken och na dromtiden i skidloppet med Racefox Ski

Truu och Jonsson fixade dubbel fr Trillevallen

Oskar Kardin och Britta Johansson Norgren vinnare i Grnklitt

Jens Burman och Elisabeth Hgberg snabbast i Bruksvallarna

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Storvretaklassikern

• Vänligen logga in för att kunna svara
63 svar till detta ämne

Lmlhaha

Lmlhaha

Medlem

• Members
  • Pip
  • 143 inlägg

Ser ut att bli 10km-varv enligt senaste uppdateringen på sidan!

En fråga från en förstagångsåkare - finns möjlighet till dusch och ombyte i närheten av start/mål? Inte lyckats hitta info om det.

Kommer säkert info med PM som skulle publiceras idag! Över 100 anmälda redan, ska bli kul att tävla på rimligt avstånd från Stockholm.

Izkall

Izkall

Medlem

• Members
  • Pip
  • 225 inlägg

Om de använder så pass stor del utanför elljuset blir nog banan rätt platt egentligen. Tipp-toppen som är den rejäla backen blir det saxning i ändå. Men jag räknar lägga fäste ändå imorn. Blir riktigt roligt detta.

Lmlhaha

Lmlhaha

Medlem

• Members
  • Pip
  • 143 inlägg
Karta och beskrivning ute nu. Lär landa på runt 350 höjdmeter totalt? Jag kommer garanterat gå blankt!

kenta72

kenta72

Medlem

• Members
  • Pip
  • 188 inlägg
Ngn ned bra vallarips för aktuellt före inför imorgon?
Besegra mig själv! :)

Lmlhaha

Lmlhaha

Medlem

• Members
  • Pip
  • 143 inlägg

Ngn ned bra vallarips för aktuellt före inför imorgon?

Runt -5 och dimma, glid tror jag Maraton + fc7x om man vill ha pulver. Fäste beror nog helt på hur och om det blir nederbörd, bör testas på plats och så sent om möjligt med tanke på nederbördsläget.

Izkall

Izkall

Medlem

• Members
  • Pip
  • 225 inlägg

Har väl kommit nära en halv decimeter snö under dagen. Fortfarande lätt snöfall över Uppsala. Lägger kort och tunt vr40 över invärmt vg35. Hellre bakhalt än för mycket fäste.

Lmlhaha

Lmlhaha

Medlem

• Members
  • Pip
  • 143 inlägg
Bra arrangemang men förstår inte riktigt hur dom tänkte med bansträckningen. Kvalitet borde gå före kvantitet. Åkningen på ”dynorna” var under all kritik. Var det ens spårat där..? Lite frågetecken också kring drickalangningen. Muggarna från watt var så mjuka så de knappt gick och hålla i och inte heller optimalt med tioåringar som ska langa dricka till fölk som har bråttom. Men i övrigt fina spår och bra arrangemang. Åker garanterat nästa år :)

kenta72

kenta72

Medlem

• Members
  • Pip
  • 188 inlägg
Klart det var spårat men det hade ju kommit snö under kvällen så det kändes som dessa inte var genomåkna före loppet.
Jag gillade sträckningen och även om de som langade dricka missade en del så var det ju förtjänstfullt att de delade ut dricka i båda riktningarna. Bra arrangerat.

elvisero

elvisero

Ny medlem

• Members
  • 9 inlägg
Toppenarrangemang för min del! Skönt för psyket med 10km-varv och riktigt härligt väder och vacker omgivning. Åker gärna nästa år igen!

Izkall

Izkall

Medlem

• Members
  • Pip
  • 225 inlägg

Riktigt rolig bana. Antog att man skulle uppför tipp-toppen men istället blev det en fin slakmota med en snäll utförslöpa efteråt. Inget tekniskt parti alls när man nu åkte moturs. Min personliga uppfattning är att spåren i Storvreta är väldigt svagt frästa jämfört med på vissa andra anläggningar (till exempel Granåsen och Gimo Ski Center) så det blir alltid sladdrigt snabbt. Här var ju inget undantag. På dyorna där det väl var bara skoterspårat kändes det som att man stod med snö upp till midjan på sista varven. Gick helt ok ändå med stora trugor och dessa partier var ju inte så långa ändå.

Kul med speakern där jag hörde mitt namn både vid varvning och vid målgång, trots långt efter täten.

Kändes ganska tunt med starka åkare. Väldigt svårt att hitta ryggar så på varv 2 och 3 vart det en blandning av för långsamma lok och eget jobb. Tempoökning på sista med mycket krafter kvar och i mål 23 minuter efter vinnaren. Skapligt glid med lite sparkfäste. Nästa helg nytt lopp i Uppland på Gimo Ski Center. Det blir något det.

SkiMike

SkiMike

Medlem

• Members
  • Pip
  • 24 inlägg
Trevlig tillställning, glad att de fick ihop varp på 10 km även om jag gick omkull på Dyorna sista varvet vid spårbyte. Det var ju "lite" löst där. Vad tror vi om seedning? Samma som Bollnäs? Dvs ingen Elit, 2:00 för L1 osv.

elvisero

elvisero

Ny medlem

• Members
  • 9 inlägg

Vågar inte uttala mig om seedningen men är rätt nyfiken. Ser att senaste tabellen uppdaterades i tisdags - kan man räkna med besked imorgon eller är det längre cykler än så?

snabben

snabben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 241 inlägg

Vågar inte uttala mig om seedningen men är rätt nyfiken. Ser att senaste tabellen uppdaterades i tisdags - kan man räkna med besked imorgon eller är det längre cykler än så?

Senast onsdag efterföljande vecka ska det vara klart, men ibland är de snabbare än så.

Lmlhaha

Lmlhaha

Medlem

• Members
  • Pip
  • 143 inlägg

Trevlig tillställning, glad att de fick ihop varp på 10 km även om jag gick omkull på Dyorna sista varvet vid spårbyte. Det var ju "lite" löst där. Vad tror vi om seedning? Samma som Bollnäs? Dvs ingen Elit, 2:00 för L1 osv.

Ja, liknande Bollnäs. Elitseedning är bara att glömma men led 1 1.59-2.03 skulle jag tro.

elvisero

elvisero

Ny medlem

• Members
  • 9 inlägg

Tabell uppe nu. Lite tuffare än Bollnäs

SkiMike

SkiMike

Medlem

• Members
  • Pip
  • 24 inlägg
Det var ju röven också. 21 sekunder för långsam.. Seedningskommittén ger och seedningskommittén tar... 1:58 hade väl inte gjort nåt?

kenta72

kenta72

Medlem

• Members
  • Pip
  • 188 inlägg
Hård seedning,
Den som var femma i mål var veckan innan 4 min innanför gränsen till led 1 i Roslagsloppet. Nu var han 5 min bakom gränsen. Åktiden mellan de två loppen var Minst 5 längre tid överlag.

andhul73

andhul73

Ny medlem

• Members
  • 9 inlägg

Står i och för sig lite längre bak i leden, med hade nog också hoppats och trott på ett par minuter snällare gräns i seedningstabellen..

Izkall

Izkall

Medlem

• Members
  • Pip
  • 225 inlägg

Jösses, den var inte snäll nej. Hade inte nått tvåan ändå så spelar ingen roll men att jag skulle missa trean trodde jag inte.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 452 inlägg
Tycker att jag känner igen mönstret. Seedningen stramas upp nån gång mot mitten av seedningssäsongen, kanske för att de är oroliga för att det ska bli trångt i de främre leden. Sedan lättar det lite den helgen då det är 2 v kvar (bessemerloppet mfl).

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar