Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Buss från Mora-Sälen efter Nattvasan


Kim

Recommended Posts

Ska åka Nattvasan för första gången, ser verkligen fram emot äventyret!

 

Vi bor dock i Sälen så jag tänkte ta en buss tillbaka till Sälen från Mora efter målgång. Såg att man kunde boka buss på Vasaloppets hemsida..Dock lite jobbigt att biljetten var knuten till den exakta tiden..Fanns en buss vid 04 och en vid 06. 04 är ju runt 8 timmars färd då starten går 20.00 Fre kväll. Jag och polaren räknar runt 7 tim plus/minus beroende på före/väder...

 

Om det händer att man måste bryta loppet, då förlorar man sin bussbiljett antar jag....Man vill gärna inte missa bussen men sen vill man ju inte direkt hänga i Mora 2 -3 Tim och vänta på ”rätt” buss...

 

Hur gör ni andra....?

 

 

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jag har också funderat på vilket upplägg som är bäst. Att bo i Sälen är ju bra inför starten, då man kan förbereda sig i lugn och ro och slippa sitta och skaka på en buss före loppet. Nackdelen är att man måste ta sig tillbaka till Sälen och det stjäl viktig sovtid på morgonkvisten. Det är ju även en säkerhetsfråga, ifall man skall köra bil hem dagen efter och då bör man ha 5-6 tim sömn efter loppet. Bor man i Mora kan man vara i säng vid halv sex-tiden, ifall man är i mål vid 4-tiden, men missar man 4-bussen till Sälen  kanske man är i säng först framåt 8 på morgonen och då drar det iväg framåt dagen, innan man kan starta hemresan. Man kan givetvis vänta och åka hem på söndag och ta sig till Berga by och uppleva starten som åskådare, vilket skall vara något alldeles extra.

Link to comment
Share on other sites

vart med startplats och lag till Nattvasan, och ska köra vasan på söndagen med.

tror nog kl 6 bussen blir bra, den går utanför duschstället.

Vasan efter nattvasan....galet...

Hade planer på det också men bli för kort återhämtning för lilla mig

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Vasan efter nattvasan....galet...

Hade planer på det också men bli för kort återhämtning för lilla mig

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Får göra som jag, dubbelpass på fredagen med startsträcka i Stafettvasan innan Nattvasan på kvällen.

Tror vi lyckades att sätta upp oss på det båda två, fast i olika lag ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...