Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tranemo Midnight Ski Marathon 2018


klose

Recommended Posts

Snattat från eventets sida på fb:

Nu finns den mesta infon ute på denna sidan med banskiss och startlista.
PM och specialskiss över starten kommer senare ikväll. Ni som åkte förra året så är starten exakt detsamma.
Förändringen i år är att vi åker en bana på 5,2 km 8 varv för långa banan där vi använder vårt gamla elljusspår och endast natursnö.
Det är endast natursnö som gäller ovanpå konstsnöbanan också. Alltså samma förutsättningar för vallning över hela banan.
Swix glidtips är.
Grund LF 6
HF 7 alternativt vit marathon
FC8x

 

http://idrottonline.se/TranemoIFSkidklubb-Skidor/Arrangemang/TranemoMidnightSkimarathon2018

Link to comment
Share on other sites

Tyckte det var slitigt på natursnödelen, svårstakat och bitvis svårdiagonalat. Hade lagt blå burk men hade lite svårt att få fast skidorna, skulle kanske lagt en lila ytterst. Ändå glad för att jag hade fäste, många runt mig som slet med stakningen i slutet av loppet. kul lopp i det stora hela även om min mage skar ihop halvvägs

Link to comment
Share on other sites

Tuff men fin bana! Konstsnöspåret var riktigt kul att åka på! Luriga backar utför på tillagda slingan. Gött att få tävla i ett riktigt vinterlandskap :) Swix nya klister KN33 funkade kanon! Polaren åkte utan att täcka och jag täckte mitt med vr45 och vr40. Hade dåligt fäste när spåren blankare till sig men riktigt bra när burktäckningen slets bort.
Link to comment
Share on other sites

Bra ordnat lopp, som alltid i Tranemo.

Natursnödelen trögare före, men med tanke på att det snöade under förmiddagen innan loppet i Tranemo så gjorde spårgruppen ett fantastiskt jobb. Jag tycker det var bra att extraslingan var med, för minskad trängsel och bra vinterkänsla på natursnö.

 

Vallade med Rode Multigrade och hade ok fäste. Gled bättre än snittet runt mig, med stålsicklat belag, Racevax H1 inborstat och Racewax Microfiber + Nano pulver inkorkat. Red creek julgran hela skidan, + 1mm bakom hälen.

 

Seedningsgissning:

Elit 1:59

1 2:09

...sen 10 min /led

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...