Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Seedning VL från Vasaloppsveckan 2018


Skidglad

Recommended Posts

Tycker seedningen från Öppet spår söndag känns väldigt snäll. Min tid från i söndags räcker till led 3 och det har jag aldrig varit i närheten av tidigare. Det kan väl knappast ha varit så mycket trögare på söndagen än måndagen, så att det ska skilja 35 min i seedningen till led 3? Men men, jag tackar och tar emot! :)
Link to comment
Share on other sites

Oskar Svärd vann ÖSM. Säkert ingen med hans kapacitet på söndagen?

Jag håller med dig, känns som en väldigt snäll seeding i söndags. Är vanligtvis en led 5 åkare som precis klarat seeda ner mig till led 4 i Bessermerloppet. Och nu hoppade man ner till led 3, man tackar [emoji2]

 

Även om Oskar Svärd var snabb i måndags och det inte fanns någon som han i söndagens lopp, så borde det i övrigt varit duktiga åkare både i söndags & i måndags..det brukar väl vara rätt lika startande söndag som måndags...? Men i söndags kom endast 16 åkare in under 6 timmar...

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Fast tittar man på top 30 så skiljer det ca en halvtimme mellan 30:e man på söndagen och måndagen. Det verkar faktiskt som är söndagen var något tuffare. Snöade det mer kanske?

Ja, det snöade ju en del under natten (i Sälen åtminstone), men inget under loppet. Med tanke på snöfallet hade jag inga höga förväntningar på spåren, men jag tycker det var rätt så hårt och fint hela vägen till Mora, även om det var lite sämre i början. Var ju dock inte så många spår som var ”åkbara” fram till Mångsbodarna. Spåren längst till höger var igensnöade, så där ville ingen åka. Därför tappade man en del tid på det fram till Mångsbodarna. Det var säkert fler spår som var bra där under måndagen?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det snöade ju en del under natten (i Sälen åtminstone), men inget under loppet. Med tanke på snöfallet hade jag inga höga förväntningar på spåren, men jag tycker det var rätt så hårt och fint hela vägen till Mora, även om det var lite sämre i början. Var ju dock inte så många spår som var ”åkbara” fram till Mångsbodarna. Spåren längst till vänster var igensnöade, så där ville ingen åka. Därför tappade man en del tid på det fram till Mångsbodarna. Det var säkert fler spår som var bra där under måndagen?

Ja, alla spåren var nästan som betong i måndags. Det tredje från höger gick bäst stora delar av första halvan, efter det gled alla lika dåligt

 

Har rensat tråden då det verkar som tapatalk spökar för flera användare än mig själv?

Link to comment
Share on other sites

När jag ser seedningstiderna för söndagen känns det nästan som dom ligger ett led fel, dvs led 3 skulle vara 6.15 och led 4 6.30 osv.

 

Jag har aldrig varit i närheten av led 3 förut utan brukar ligga mellan led 4 och 5. Denna gången bara ett par pinuter från trean.

 

Så min slutsats är, felskrivning eller väldigt snäll seedning.

 

Link to comment
Share on other sites

Jag körde ÖSM. Fick seedning ungefär som vanligt. Hade hoppats se en förbättring i år mot förra året på seedningslopp och ÖS. Sista hoppet är om det råder deflation i systemet. Så om någon har belägg för det ... .

 

Kul att köra i alla fall!

Link to comment
Share on other sites

Har intresset för Halvvasan minskat? Antalet som klarar led 2,3 och fyra har minskat avsevärt senaste par åren. 

Drygt 4000 var anmälda, men jag hörde att 800 ej kom till start....

Ganska tuff seedning på gårdagens HV tycker jag. Jag gjorde mitt bästa 40-45km lopp för vintern och krämade ur allt och trodde jag skulle klara Led1 men var 4min ifrån....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...