Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Svahns vallatips på SVT


Anl

Recommended Posts

Har man tränat hundrarals timmar för att åka bra på ett lopp bör man nog ägna sina skidor lite omtanke inför loppet. Tycker det verkar som en normal tävlingsvallning för en motionär. Den som är lite mer ambitiös lägger nog på pulver också, iaf vid mildare fören. Tror nog att våra stålsicklande vänner också ger sina skidor samma omtanke även om det sker på olika sätt.
Link to comment
Share on other sites

Håller med Lappen, det är ung det som man gör inför vasaloppet, fast jag rengör inte med varmsickling utan går direkt på grundparaffineringen gärna på skidor som gått en del efter slipningen. Vid normal temperatur kompletterar jag med pulver.

 

Sen har han ett ganska dumt tips; Sov mycket ! Försöker man göra det, då kan man garanterat inte sova.

Link to comment
Share on other sites

Jag kollade upp denna gratisreklam som verkar besynnerlig ur ett opartisk och saklighetsperspektiv. Granskningsnämnden har testat sett vad jag minns och inte fällt sändningen. Detta kan man tycka vad man vill om. Hade jag drivit konkurrerande vallaservice hade jag inte uttryckt mig lika försiktigt.
Link to comment
Share on other sites

Men han nämner inget vallamärke bara att man skall lägga på blå valla efter grundvaxet och varmsickla med lila paraffin. Är det underförstått att det är Swix, trots att det inte sägs rent ut. Jag antar att han inte får rekommendera ett vallamärke som inte sponsrar vasaloppet, blir detta i så fall dold reklam ?

Link to comment
Share on other sites

Men han nämner inget vallamärke bara att man skall lägga på blå valla efter grundvaxet och varmsickla med lila paraffin. Är det underförstått att det är Swix, trots att det inte sägs rent ut. Jag antar att han inte får rekommendera ett vallamärke som inte sponsrar vasaloppet, blir detta i så fall dold reklam ?

nej

 

Nej alltså inget vallamärke utan hans eget varumärke. Svahn driver ju ett företag i eget namn med exakt de tjänster som han utför på bästa sändningstid. Vore mer klädsamt att ha ngn annan ex skidåkare som inte driver firma. Det finns ju fler än en som kan valla, vi snackar ju inte precis raketforskning

Link to comment
Share on other sites

Det "roliga" är att hans verksamhet kallar sig för Vasasvahns vallaservice....:) Och i svt står en övertygande karl som heter Svahn och vallar skidor till vasan. Inte sååååååå långsökt att direkt

härleda till Vasasvahn

 

Men men...jag gråter inte direkt. Men utan tvekan extremt bra reklam. Extremt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...