Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ni som kan, vilket skidpaket är bäst/mest prisvärt av dessa två?


steffoh

Recommended Posts

Nr 1

 

https://www.xxl.se/atomic-pro-c3-skintec-pro-link-boot-xcelerator-17-18-paket-med-stighudsskidor-unisex/p/bp/1140606_b

 

Nr 2

 

https://www.huseliusskidsport.se/langdskidor-vinter/langdskidor/rossignol/rossignol-r-skin-ifp.html

 

https://www.huseliusskidsport.se/langdskidor-vinter/pjaxor/salomon/salomon-equipe-8-classic-cf.html

 

https://www.huseliusskidsport.se/langdskidor-vinter/bindningar/klassiska/sns/salomon-sns-pilot-equipe-classic.html

 

Paketen kostar lika mycket.. frågan är vilken är mest prisvärd och bäst. Om någon kan förklara största skillnaden mellan paketen så skulle det uppskattas mycket :) Kan tillägga att jag är nybörjare och vill ha bra vallningsfria skidor. Tacksam för era svar.

Link to comment
Share on other sites

ngra tankar från mig. OBS, inget "facit"

 

Jag skulle nog satsa på Ross R-skin.

 

Undvik gärna SNS bindning (som det fr Husselius du länkade till. Husselius lär ha andra pjäxor till).

 

SNS är bra, men på utgående skulle jag nog tro. Dessutom med skins är det vad jag förstått rätt bra att kunna flytta bindningen för att på så vis påverka relationen glid/fäste, så de till att få en bindning som det går att göra på, dvs ngn NNN bindning med den funktionen, nog klart värt ngra extra pengar om det skulle vara så.

 

Att handla på nätet är inga problem. XXL är stora och har säkert både bra o mindre bra folk på att ta ut skidor.

 

Husselius skulle jag inte tveka en sekund på att låta ta ut skidor åt mig.

Link to comment
Share on other sites