Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Köpes: stavar ca 150 och 160 cm


henkedejk

Recommended Posts

Hej, har bara ett par klassiska och ett par skate stavar och har trötnad på att byta på rullskidspetsar och trugor hela tiden. Finns det någon skåning som har stavar modell bättre till salu? Kör 150 cm (hela stavan) på klassisk (upp till 149 till infästning går också) och 160 eller 165 på skate.

 

Tack

 

Mvh Henke

Link to comment
Share on other sites

Inte skåning men ganska nära i Götet.

Har två par Exel Black Feather, 150 resp ~157cm långa. Exels CT2 kan man likna det vid, lätta men samtidigt styva. Kan skicka med ett gäng remmar och dämpade spetsar för rullskidor om så önskas.

Ett par Skigo Race 155cm, den modell Brink hade när han vann Vasaloppet. Sitter Leki-handtag på dem nu, men kan skicka med originalhandtag och remmar.

Hör av dig om det låter intressant, PM eller mail lars.bern på gmail.com.

Link to comment
Share on other sites

Inte skåning men ganska nära i Götet.

Har två par Exel Black Feather, 150 resp ~157cm långa. Exels CT2 kan man likna det vid, lätta men samtidigt styva. Kan skicka med ett gäng remmar och dämpade spetsar för rullskidor om så önskas.

Ett par Skigo Race 155cm, den modell Brink hade när han vann Vasaloppet. Sitter Leki-handtag på dem nu, men kan skicka med originalhandtag och remmar.

Hör av dig om det låter intressant, PM eller mail lars.bern på gmail.com.

Tack Lars, jag tror ju faktisk vi har handlad innan (Skierg som du hämtade härnere?). Jag tror jag går efter lite finare / nyare stavar, typ CT1, någon Leki, KV eller något. Men det finns inte mycket i butikerne här. Hittade Leki Ultimate Carbon på Stadium för 999, kändes prisvärt o gillar rem-systemet, men fanns bara i 140 och 170 (på Svågertorp om någon vill veta).

Link to comment
Share on other sites

Tack Lars, jag tror ju faktisk vi har handlad innan (Skierg som du hämtade härnere?). Jag tror jag går efter lite finare / nyare stavar, typ CT1, någon Leki, KV eller något. Men det finns inte mycket i butikerne här. Hittade Leki Ultimate Carbon på Stadium för 999, kändes prisvärt o gillar rem-systemet, men fanns bara i 140 och 170 (på Svågertorp om någon vill veta).

Ja just det! Inget motköp alltså?

170 kapar du lätt.

Är du ute efter en 150cm toppstav tycker jag att du ska slå till på grannen i Lund Huselius erbjudande på Madshus UHM-stavar à 1500kr.

Link to comment
Share on other sites

Ja just det! Inget motköp alltså?

170 kapar du lätt.

Är du ute efter en 150cm toppstav tycker jag att du ska slå till på grannen i Lund Huselius erbjudande på Madshus UHM-stavar à 1500kr.

Tack för tipsen, jag kollar på Madshusen. Och kanske köper och kapar Lekin för skate, då kan jag ju ta den til 162,5 eller nått också.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...