Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Jim hls stipendium till Johanna Hagstrm

Antagna till utbildningar hsten 2018

Jemtland Ski Tour-vinnarna firades

Northug p vg tillbaka till norska landslaget

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Slutar ni åka skidor efter Vasaloppet?

• Vänligen logga in för att kunna svara
91 svar till detta ämne

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 054 inlägg

Vasaloppet?

Det är ju Birken som är säsongens höjdpunkt!

Fredagsbirken ja :)
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 693 inlägg

Herr halvnorrman, du körde inte holmenkollmarsjen? Jag är sugen på den nåt år. Det är en del diagonal där va?

Var i London när Marsjen gick av stapeln. Nästan lika kallt. Den har vunnits med blanke ski men för oss vanliga dödliga så är det minst sagt en del diagonalning. Marsjen sägs vara tuffare än Birken och det håller jag nog med om. Ännu mer hendomsprov (pol korrekt) är Grenaderen, 9 mil i samma terräng som Marsjen. Nån gång ska jag åka den. Efter det är det väl Reistadslöpet eller vad det hette som var med i Ski Classics för ett par år sen.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

VL97 8:56 | VL01 7:50 | ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41 | NV18 7.22
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2019: Holmenkollmarsjen | Stafettvasan | Nattvasan | Birken
Kört 2018: Hafjell Ski Marathon | Stafettvasan | Nattvasan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 660 inlägg
Tyvärr är jag bara en deltidare. Skidorna görs rena efter Vasaloppet och cykeln smörjs och jag ser över planeringen av löpintervaller. Året räcker knappt till för allt som är kul, rullskidor kommer dock snart fram igen.

Questrider

Questrider

Medlem

• Members
  • Pip
  • 31 inlägg

Fredagsbirken ja :)

Säkert en upplevelse men bara tanken på att skejta första delen av Birken ger mig stark ångest...

MSO

MSO

Medlem

• Members
  • Pip
  • 377 inlägg

Det brukar bli nån veckas paus för att läka ihop, men sen är det för mig lite tradition att försöka nypa nåt pers på 10 eller 30km eller nåt sånt. 

De klassiska passen brukar också bli väldigt få. Blir i princip bara skate efter Vasan normalt sett. 

------------------
- Hel och ren? -

Izkall

Izkall

Medlem

• Members
  • Pip
  • 164 inlägg

För några år sedan var det totalslut efter Vasan. Men skidåkning tycks bara bli roligare och roligare för mig så nu ser jag fram emot sköna, lugna träningspass på ett par mil för ren njutning nu när tävlandet är slut. I synnerhet nu med den goda snötillgången är det bara att passa på. Idag blev första passet efter VL och känner av lite överbelastning här och var. Men imorn är det på igen, natursnöslinga på ett par mil som kan påbörjas en kilometer från huset i Uppsala. Roligare än så blir det inte.

Tallen

Tallen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 931 inlägg
Vart ligger denna slinga?
"Pain is inevitable. Suffering is optional" Haruki Murakami

snabben

snabben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 206 inlägg

Gissar på Hågadalen - Hammarskog? 

Hallon84

Hallon84

Medlem

• Members
  • Pip
  • 64 inlägg

Jag slutar i princip att åka klassiskt samma dag som vasan. Plockar då fram skateskidorna och åker så länge som det är bra väder och underlag. Är så jäkla gött att ladda midjeväskan med lite fika och bara dra ut och åka hela dagen på fjällskaren i mars-april. I år blir det säkert i maj också:)

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 358 inlägg

Trots att jag åkte 27 km igår tänker jag ta en liten tur idag, har ju skidorna klara behöver bara komplettera med lite rött klister.

Annars väntar jag på när det skall frysa till i slutet av veckan och den efterlängtade skaren infinner sig, så att det kan bli några skateturer innan snön är borta.

Izkall

Izkall

Medlem

• Members
  • Pip
  • 164 inlägg

Korrekt.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 134 inlägg
Hittills 200km på snö efter VL.

kebabsvarvare

kebabsvarvare

Medlem

• Moderators
  • 382 inlägg
Planen är sista passet på snö imorgon. Sen är det vädret som bestämmer hur det blir, har iaf ingen lust att köra på konstsnön något mer

LFN

LFN

Medlem

• Members
  • Pip
  • 405 inlägg

Planen är sista passet på snö imorgon. Sen är det vädret som bestämmer hur det blir, har iaf ingen lust att köra på konstsnön något mer

Stick ut mot Listakärr, fortfarande helt ok spår och underbart konstsnöfritt.

Sen är ju ett aprilpass i sol och +12 oemotståndligt även om det blir i konstsnöspåret.

ÖSM13 - 7:08.  ÖSM16 - 5:24 (plac 146). VL 17 - 6:08 

kebabsvarvare

kebabsvarvare

Medlem

• Moderators
  • 382 inlägg

Stick ut mot Listakärr, fortfarande helt ok spår och underbart konstsnöfritt.

Sen är ju ett aprilpass i sol och +12 oemotståndligt även om det blir i konstsnöspåret.

Ja, det var fint idag. Apalby var ju räls!

Minns ett av de sista passen på Rockis förra året, i t shirt och tights!

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 358 inlägg

Det har varit två toppendagar för skejt torsdag.fredag, speciellt i torsdag, då man susade fram över skaren. Sen har det blåst och snöat och solen skinit om vartannat, så idag var det mycket sämre med tvärstopp i drivorna. Kunde vi inte sluppit snön, som försämrat det fina skejtunderlaget. Blir en tidig tur i morgon, möte på em, sen får vi se vad vädret säger i nästa vecka. När natursnön gett upp lägger jag in skidorna för säsongen, konstsnöåkning känns inte lockande efter en så fin natursnösäsong.

AndEdb

AndEdb

Medlem

• Members
  • Pip
  • 242 inlägg

Helt underbar åkning där idag! Halva Uppsala ute! Riktigt fjällkänsla!
Att åka ländgskidor handlar bara om att stava rätt!

Pluggar i Uppsala när jag inte åker skidor eller tränar!

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 358 inlägg

Årets höjdpunkt - sol - minusgrader - vindstilla - och härlig skejtåkning. B) :)

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 054 inlägg

Säkert en upplevelse men bara tanken på att skejta första delen av Birken ger mig stark ångest...

15km på 2ans växel :) känns i låren. Tuffare än jag kunde ana
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 693 inlägg
Åkte med kompis på Nacka Golfbana, underbart spår med lysande preparering. Det är så att man önskade att vintern började nu.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

VL97 8:56 | VL01 7:50 | ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41 | NV18 7.22
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2019: Holmenkollmarsjen | Stafettvasan | Nattvasan | Birken
Kört 2018: Hafjell Ski Marathon | Stafettvasan | Nattvasan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar