Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Klarlvsloppet live p Lngd.se

Nordstrm hemmafavorit p Vlarullen

Lina Korsgren och Ramudden bildar lngloppsteam

Hst och Slind totalvinnare av Guide World Classic Tour

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Skidpremiär Idre Fjäll Skistart 2018
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Slutar ni åka skidor efter Vasaloppet?

• Vänligen logga in för att kunna svara
100 svar till detta ämne

Sso

Sso

Medlem

• Members
  • Pip
  • 207 inlägg
Härligt film! Själv njöt jag i Sörskog i morse, fantastisk morgon där med.
Vågar inte riktigt åka 15-spåret när det är isigt, imponerande att du lyckades filma utför dessutom

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

ÖSS 15: 6.40

VL 17: 6.22

Bor: Falun

Izkall

Izkall

Medlem

• Members
  • Pip
  • 169 inlägg

Fin video! Kul att se lite bilder från Lugnets naturspår. För egen del blev det morgonåkning på Granåsen igen i blixtföre och fina spår. Galet tjock konstsnöbädd man måste lagt i år. Blev nog sista passet för mig även om det går att åka ett tag till. Kanske ge sig ut för att sätta ett "rekord" som många här verkar göra..

Lejonet

Lejonet

Medlem

• Members
  • Pip
  • 342 inlägg

Det var ju galet fint på Lugnet igår! Perfekt för en hårdare skate 5-mil.

TobbeB

TobbeB

Ny medlem

• Members
  • 9 inlägg
I år har tiden efter VL varit den bästa på hela säsongen för mig. Jag åkte inte VL i år, åkte mitt 10e (och sista?) förra året. Först "En riktig femmil" en riktigt fin tävling i strålande väder. Sen en massa skate på myrar och skoterleder i Gästrikland. Igår avslutade jag säsongen med Lillehammer troll ski marathon.

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 242 inlägg

Nu ger jag upp. Åkte sista passet på konstsnön i Borås idag (20/4) i kortärmad tröja och shorts i 18 graders värme. De har slutat med all preparering, så det är smutsigt, gropigt och genomslag på några ställen. Rekord blev det i alla fall med god marginal.

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 637 inlägg
Drygt 2 mil skejt i Grönklitt idag. Fortfarande mycket snö här. Är det bara kallt på nätterna håller det ett par veckor till. För oss blir det nog sista passet för säsongen på söndag.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 173 inlägg
Det sopas för sent här i väst! Jag ringer Bert
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 637 inlägg
Nästan 2 timmar klassiskt i fina spår idag. Grönklitt levererar. Ut och sopa du Skogsvakt så fortsätter jag/ vi att njuta av skidåkning.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 753 inlägg
Sopas? Luxuary....

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 173 inlägg

Nästan 2 timmar klassiskt i fina spår idag. Grönklitt levererar. Ut och sopa du Skogsvakt så fortsätter jag/ vi att njuta av skidåkning.

Tack jag är en riktig sopa :)

Tranemo pistade idag för sista gången. 151 skiddagar. Inte illa. Jag körde där förra helgen. Det gick, om än extremt mjukt :)
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Antewest

Antewest

Medlem

• Members
  • Pip
  • 97 inlägg
Idag åkte jag sista passet på Lugnet. Inte roligt längre. Har aldrig åkt skidor på sand men det kan inte glida så mycket sämre än idag... tog fram skejtrullskidorna och drog en sväng... Mycket roligare faktiskt! Efter 6 månaders skidsäsong tänker jag inte envisas mer i sorbet-snön;)

Lejonet

Lejonet

Medlem

• Members
  • Pip
  • 342 inlägg

Stakade en timme i morse på konstsnön i Avesta. Helt okej när det fryst lite under natten, fast spåret blir ju kortare.

Sso

Sso

Medlem

• Members
  • Pip
  • 207 inlägg
Fick ihop 11km på skaren i Sörskog i morse, en hel del ställen att plocka av skidorna på dock när jag försökte följa 8km-spåret. Hade hoppats på en sväng 1a maj, men väderprognosen ser inte rolig ut, så med största sannolikhet var det sista turen för säsongen

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

ÖSS 15: 6.40

VL 17: 6.22

Bor: Falun

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 637 inlägg
Grönklitt igen. Skejt både igår och idag. Mycket snö i terrängen, men nu börjar det bli väl mjukt underlag. Har planerat ett pass imorgon också, men snöblandat regn är inte så lockande. Kanske blir en kortare sväng så att man även i år åkt skidor 1 maj. Efter det får nog även vi ge oss. Som tur är öppnar ju Torsbytunneln 3 maj

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 637 inlägg

Blev även ett pass 1/5. Regnblandad snö. Tungt och novemberkänsla. Nu är det slut även för oss. Dags för mountainbike och rullskidor,

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 565 inlägg

Blev även ett pass 1/5. Regnblandad snö. Tungt och novemberkänsla. Nu är det slut även för oss. Dags för mountainbike och rullskidor,

Imponerande att kunna åka skidor så långt söderut 1 maj - bra jobbat ! :)

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 067 inlägg

Idag blev det första SKIDPASSET efter min hjärtinfarkt. Det blev 11 km på Ormberget där snön fortfarande är överraskande djup på min favoritplats. Eftersom det samtidigt var 20 grader varmt så var det något av ett rekord. Men rekordet från i fjol att åka 1 Juni (filmat av Niklas Grip) är det oklart om jag klan slå om rekordvärmen fortsätter :rolleyes: 

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 565 inlägg

Idag blev det första SKIDPASSET efter min hjärtinfarkt. Det blev 11 km på Ormberget där snön fortfarande är överraskande djup på min favoritplats. Eftersom det samtidigt var 20 grader varmt så var det något av ett rekord. Men rekordet från i fjol att åka 1 Juni (filmat av Niklas Grip) är det oklart om jag klan slå om rekordvärmen fortsätter :rolleyes: 

Hur kändes det ?

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 067 inlägg

Hur kändes det ?

Jag tog det ovanligt lugnt så det var inga problem. Det är så att det är jättebra att röra på sig eftert hjärtinfarkter (+äta vettigt och ta sin medicin, främst blodförtunnande)

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 067 inlägg

Det har ju varit ovanligt mycket snö i Luleå i år så jag hade lite funderingar på att kunna slå fjolårets otroliga rekord: skidåkning 1 Juni filmat av Niklas . Men i den supervärme som rått sista tiden smälter snön fort så dagens åkning kanske får bli den sista. Jag tjurade dock på och åkte 10 km på den 300 meters slinga som nu återstår på mitt specialställe på Ormberget :rolleyes: 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar