Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Topplopp av Linn Persson i jaktstarten

Klbo visade sitt rtta jag som etta - Halfvarsson nia

Suvern seger fr Stina Nilsson

Ny seger fr Thingnes B - Samuelsson 13:e

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

5-milen Holmenkollen 2018

• Vänligen logga in för att kunna svara
33 svar till detta ämne

Rolv

Rolv

Medlem

• Members
  • Pip
  • 425 inlägg
Vad är det för väst Manificat bär?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

FredrikE

FredrikE

Medlem

• Members
  • Pip
  • 262 inlägg

...ledare av distanscupen

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 346 inlägg
Den moderna skidåkningen förstörde sporten :) 25km , 55min och det har inte hänt nånting...

Var är mina mellantider?
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

FredrikE

FredrikE

Medlem

• Members
  • Pip
  • 262 inlägg

...fy faan som att se gröt kallna, borde inte Hård och Blomman få permanent semester?

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 346 inlägg
Finns det nån förutom vi skidnördar som tycker detta är intressant?
Återinför skejtvasan
41.57.63

Polar

Polar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 271 inlägg
Knappast, rena rama dyngan.
Vasaloppet skidar jag när jag kommer under 5h ;)

FredrikE

FredrikE

Medlem

• Members
  • Pip
  • 262 inlägg

...ytterligare ett sömnpiller

Tallen

Tallen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 931 inlägg

...fy faan som att se gröt kallna, borde inte Hård och Blomman få permanent semester?

Personligen väljer jag dem alla dagar i veckan för Vacci som under OS enligt mig visade sina bristande kunskaper om skidor redan i första herrloppet. Efter mindre än 5 km i Skiathlonen var det uppenbart att svenskarna var borta. Trots det envisades Vacci att hävda att de hade möjligheter och kunde komma tillbaka in i loppet. 

"Pain is inevitable. Suffering is optional" Haruki Murakami

FredrikE

FredrikE

Medlem

• Members
  • Pip
  • 262 inlägg

Håller med om att Vacchi inte är speciellt bra heller, men nog borde vi få ha ribban högre än dagens komentatorer.

Post och Björn på NRK t.ex är ju både kunniga och bra på att kommentera.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 346 inlägg
Det finns ju två andra som är möjligt ännu sämre. Fredriksson och hon jag inte kommer på namnet på. Speciellt Fredriksson är under all kritik. Alldeles för mycket ” hon gör det bra” ” här går han starkt” ”oj nu ser hon trött nu, bit ihop nu”
Återinför skejtvasan
41.57.63

LFN

LFN

Medlem

• Members
  • Pip
  • 467 inlägg

Hårds röst är skidåkning på TV för mig. Jag kommer gråta en skvätt när han slutar eller blir utbytt. 

ÖSM13 - 7:08.  ÖSM16 - 5:24 (plac 146). VL 17 - 6:08 

Exil Mas

Exil Mas

Medlem

• Members
  • Pip
  • 117 inlägg

Mera action når 100 000 ska hem :o

https://www.abcnyhet...-i-holmenkollen

Öss 2013/6.47. Ösm 2014/ 6.35  Ösm-15/ 6.44  Ösm-16/ 5.49  Ösm17/ 6.25  ÖSM18/ 6.12 pl131 -27 året

Polar

Polar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 271 inlägg
Knäppte av efter en timme typ, hände absolut ingenting. De kunde lika gärna köra 5km istället.
Vasaloppet skidar jag när jag kommer under 5h ;)

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 346 inlägg
Det finns tydligen en baksida av denna fest som inte nämns. Enorm fylla. Jag har varit på plats själv under både VM och världscup. Inte sett nån direkt tokfylla men en hel del alkoholförtäring. I år verkar det dock annorlunda . Vilket är mycket beklagligt. Det bör nämnas i allt detta hyllande av kollen. ölviftande är inte vackert.
Återinför skejtvasan
41.57.63

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 773 inlägg

Knäppte av efter en timme typ, hände absolut ingenting. De kunde lika gärna köra 5km istället.

Jag gjorde tvärtom, var ute på en runda och kom hem när de kört drygt 30 km, så jag missade inget. Det som är intressant är varvningarna och vilka som byter skidor och om de lyckas ta sig tillbaka till klungan. "Musgraven" gjorde det, men brände för mycket energi genom att dra för att ha en chans i slutstriden. Richardsson låg för långt bak när tåget gick och sen fick han slösa för mycket energi för att försöka få kontakt och var chanslös på slutet.

Zyver

Zyver

Medlem

• Members
  • Pip
  • 49 inlägg

Det finns tydligen en baksida av denna fest som inte nämns. Enorm fylla. Jag har varit på plats själv under både VM och världscup. Inte sett nån direkt tokfylla men en hel del alkoholförtäring. I år verkar det dock annorlunda . Vilket är mycket beklagligt. Det bör nämnas i allt detta hyllande av kollen. ölviftande är inte vackert.

Det här är inget nytt direkt, eftersom jag bor nära Oslo (10 mil) och jag vet att de går bussar från mina hemtrakter varje år och har gjort så i 20 år minst där enda poängen är att vara fullast på bussen hem sen.

Jag bor också nära Rally Sweden och här nämns ju sällan alkoholen utan de är alltid "folkfesten" i skogarna, pyttsan heller, de är ett mass superi utav gigantiska mått, skulle säga att merparten inte kan nämna 3 förare i rallyt.

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 816 inlägg

Mera action når 100 000 ska hem :o
https://www.abcnyhet...-i-holmenkollen

Samtidigt i Stockholm: kravaller mellan NMR och Ung Vänster... :rolleyes:

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

VL97 8:56 | VL01 7:50 | ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41 | NV18 7.22
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2019: Stafettvasan | Nattvasan | Birken

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 346 inlägg

Samtidigt i Stockholm: kravaller mellan NMR och Ung Vänster... :rolleyes:

Var dom oense över målgången igår? Eller hur gör du kopplingen?

Det finns en glorifiering av alkohol som blir väldigt synlig vid sånna här tillställningar som kollen, rallyt, gbgkalas osv. Det är beklagligt och kanske borde nämnas av SVT. Men blomman kissar ner sig av upohetsning av detta ”scoutläger”!
Återinför skejtvasan
41.57.63

Questrider

Questrider

Medlem

• Members
  • Pip
  • 31 inlägg

Här bjuder jag på ännu ett argument för individuell start även om jag personligen tycker att masstart kan vara riktigt roligt under rätt förutsättningar men så är jag också cykelintresserad  B)

https://www.expresse...-det-infordes-/

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 973 inlägg
Mycket spännande lopp från start till slut! Skidsporten har gjort stora framsteg sen tiden då 5-milar var naturprogram med inzoomade fåglar och löv. Faktum är att ”ett med naturen” är en avknoppning från längdskid-redaktionen på svt.

Vad hände förresten med ”spola kröken” kampanjen? Bet den?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar