Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rossignol pjäxor vikt


Vikis

Recommended Posts

ska köpa ny pjäxor och sneglar lite på en Ross pjäxa. Dock så ser jag att dom är väldigt väldigt tunga jämfört med övriga konkurrenter.

 

Fischer RCS Classic väger 380g @ storlek 42

ross X-ium väger 794g @ 42

 

kan det verkligen stämma? Har Ross laggt bly i mellansulan?

 

 

Link to comment
Share on other sites

ska köpa ny pjäxor och sneglar lite på en Ross pjäxa. Dock så ser jag att dom är väldigt väldigt tunga jämfört med övriga konkurrenter.

 

Fischer RCS Classic väger 380g @ storlek 42

ross X-ium väger 794g @ 42

 

kan det verkligen stämma? Har Ross laggt bly i mellansulan?

Kan det vara vikt per sko på Fischer och vikt per par på Ross?

Link to comment
Share on other sites

Kollade på ett par X10 classic och ett par RCS häromdagen. X10 känns mycket billigare och klumpigare än RCS, mer som en instegsmodell. Och dessa två borde vara matchande modeller (annanbästa modellen, normalpris runt 2.000). Xium är säkert bättre skulle jag tro, men väl också dyrara (jämnförbar med RCS Carbonlite?)
Link to comment
Share on other sites

Sen är det väl viktigt vilken sula pjäxorna har. Det finns två modeller, en med låg profil, som oftast sitter på de dyrare modellerna, en modell med hög profil oftast på de lite billigare modellerna. Kontakten med skidan borde bli bättre med den låga profilen, eller ?

Link to comment
Share on other sites

Fick hem ett par ross x-10 idag på posten

 

Made in kina och med xcelerator sula som jag anar är den låga varianten? Väger in på 460g i storlek 46. Ca 50g lättare än mina gamla Salomon carbon variant vad dom nu heter

 

Dom sitter väldigt bra på min fot, känns väldigt varma vilket jag tycker är bra som stakar alla mina lopp och 90% av alla träningar. Kommer nog duga till mig som är en led 2 åkare i VL med ambitioner till led 1

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...