Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Redline IGS med MOVE system


carlfilip78

Recommended Posts

Är det någon som har erfarenhet av att åka med Madshus Redline IGS med MOVE system? I så fall, hur bra fungerar Redline med skin? Vet att dom kom i begränsad upplaga denna säsongen, de borde komma i större upplaga nästa säsong. Har Terrasonic IGS idag, funderar på Redline till nästa säsong.

 

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Öystein Pettersen verkade nöjd med både päls och bindning i Reistadlöpet:

https://www.instagram.com/p/BhRqAdXDYcp/?taken-by=oeysteinpettersen

 

"Spår at det blir populært på turrenn i årene fremover. God glid nedover med bindingen bak, og bedre feste med bindingen i fremre posisjon."

 

Åkte han verkligen med skin? Kan man inte ha Move på en vanlig fästvallad skida?

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte på  Madshus Redline IGS med MOVE i vintras.

Har varken haft Redline eller skin förut så har inget att jämföra med, men dom har fungerat mycket bra. Var tvungen att raka bort ganska mycket skin för att få optimalt glid och för att skidorna inte skulle hugga. Har aldrig haft så bra fäste någonsin som när dom var nya men dom högg väldigt mycket vid gupp mm i spåren. Har fortfarande ganska bra fäste när jag har bindningen längst bak. På träning är det inga problem att flytta bindningen under färd, men lite bökigt på tävling med folk bakom som lätt blir sura även fast man gör det i fartställning.

Om spåren varit bra (hårda och ej lössnö) så har jag nog aldrig haft sämre glid än dom bredvid mig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...