Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Klarlvsloppet live p Lngd.se

Nordstrm hemmafavorit p Vlarullen

Lina Korsgren och Ramudden bildar lngloppsteam

Hst och Slind totalvinnare av Guide World Classic Tour

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Skidpremiär Idre Fjäll Skistart 2018
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vad ”regar” ni i?

• Vänligen logga in för att kunna svara
23 svar till detta ämne

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 203 inlägg
Nu när Funbeat packar hop behöver jag nån annanstans att rega träningen. Strava verkar inte vilja att man gör annat än cyklar och springer (eller?) och jogg typ där joggar man. Jag tänker på en bredare plattform än klockmärken typ Suunto osv

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 173 inlägg
Går väl utmärkt att logga i strava? Funkar väl bra. Segment finns det gott om. Alla tas i blixtföre :)
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 203 inlägg
Då blir det att läsa manualen:) fick bara upp löpning och cykel när jag öppnade appen. Sen får man väl se till att köra sträckor där ingen annan kör:D

Gomalb

Gomalb

Medlem

• Members
  • Pip
  • 74 inlägg

Använder Strava som jag tycker fungerar bra, finns både längdskidor och rullskidor som val. Segmenten riktigt roliga, slipper hålla på med mellantider, relativt lätt att skapa egna som man kan välja om de ska vara privata eller ej.

kretiochpleti

kretiochpleti

Medlem

• Members
  • Pip
  • 390 inlägg

Funbeat packar ihop?

Låter oroande, utveckla.

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 005 inlägg

Funbeat packar ihop?

Låter oroande, utveckla.

Funbeat stängs för gott om nån månad.

kretiochpleti

kretiochpleti

Medlem

• Members
  • Pip
  • 390 inlägg

Funbeat stängs för gott om nån månad.

Störigt. Tycker det funkat bra även i gratisversionen. Har missat den nyheten helt.

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 735 inlägg
Använder sedan länge Endomondo (gratisversion) för att den har live tracking så att familjen har koll på vart man håller hus. Runkeeper och Strava har det i sina betalversioner. Runkeeper har gratis intervallfunktion vilket ligger i betalversionen hos Endomondo.
Loggar sen långt tillbaka på jogg.se pga brorsan och lite annat socialt anhang. Finns ett forum där också...
Sen har jag fastnat för Strava. Socialt och segment samt att man enkelt kan importera till jogg.se. Räddningen annars när man har för många ställen heter Tapiriik.com där man kan synka kors och tvärs. Allt för att hänga framför ”datan” istället för att träna...

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

VL97 8:56 | VL01 7:50 | ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41 | NV18 7.22
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2019: Holmenkollmarsjen | Stafettvasan | Nattvasan | Birken
Kört 2018: Hafjell Ski Marathon | Stafettvasan | Nattvasan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

Sunlake

Sunlake

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 085 inlägg
Jogg.se funkar lika bra för både skidor, löpning mm. Skid.se är Joggs sida för lite mer skidsnack.
ÖS 2011: 7.58.59. VL 2012: 6.39.28 plac 5652. VL 2013: 6:43:10 plac 4339 VL 2014: 6:16:46 plac 2891. VL 2015: Bröt i Risberg, krasslig.<p>Alliansloppet -15: 2:14
Alliansloppet 2017: 2:16
VL 2018: 7:40

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 753 inlägg
Garmin Connect blir det för min del, tråkigt att FB försvinner men den har aldrig spelat stor roll för mig. Min planering och uppföljning sker i egen träningsdagbok och i excel.

Thorrez

Thorrez

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 279 inlägg
Jag kör jogg.se, funkar bra för att kolla historik. Appen under pass är begränsad, men kör ändå bara klocka då så ok för mig.

Ser också hellre att ett mindre svensk bolag har min data än stora drakar som kommer sälja eller läcka till vem som helst.

MagH

MagH

Medlem

• Members
  • Pip
  • 71 inlägg
Jogg.se funkar bra för längdåkning med.

Vasa 2013

Vasa 2013

Medlem

• Members
  • Pip
  • 300 inlägg

Jag använder Garmin Connect, trots att de verkar bli sämre för varje gång sidan ändras. Klockeländet jag har nu (610) har bara trådlös överföring och jag har inte kommit på hur man gör backup till egen dator på något vettigt sätt. De trådade enheterna kan man ju spara ned innehållet från via USB.

Jag har inget behov av att visa mina resultat för andra (trots att jag troligen har banrekordet för ett varv på Spånga IP (400 m). Kanske för antal varv samma kväll också (3 mil). :)

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 194 inlägg
Jag tror inte att 3 mil är rekord. Mina egna längsta pass där är nog i samma härad och jag snackade med en annan åkare här på forumet som sa att han hade åkt en femmil på stadion. Det var individuell start och han hade nog inte hf-vallat. Däremot är det ju kört med pistmaskin så ingen ”riktig” femmil alltså. Om det förekom någon Jägermeister vet jag ej.

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 848 inlägg
Det brukar väl sitta några a-lagare på bänken och hälla i sig. Om vi räknar dom som publik och om man kör längst ute i kanten så blir det en riktig femmil.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 194 inlägg

http://www.funbeat.s...hreadID=1464166

https://www.omnibeat.se

PumpenDanne

PumpenDanne

Medlem

• Members
  • Pip
  • 172 inlägg
Jag kör Garmin Connect (Fenix5) med automatsynch över till Strava. Funkar finfint. Strava är lite roligare plattform är Garmin Connect liksom.

VL2015: 8.31 Plac. 6548 - VL2016: 6.04 Plac. 3059 - VL2017: 5.13 Plac. 1067 - VL2018: 5.33 Plac. 824 - VL2019: Sub 500

utter

utter

Medlem

• Members
  • Pip
  • 107 inlägg

Historiskt sett funbeat. Men numera kör jag jogg.se och strava.com. Fortfarande tycker jag funbeat är bättre än jogg men jogg har en bra uppdelning mellan löpning och skidor. Kanske går jag tillbaka till funbeat om den överlever.

Strava kommer jag fortsätta använda för den är bättre än Garmin Connect. Däremot ger ju varken Strava eller Garmin någon bra översikt över träningen.

Per Gu

Per Gu

Medlem

• Members
  • Pip
  • 153 inlägg

Jag har slutat regga min träning. Nöjer mig med att den träning som blir av är bra den som inte blir av är dålig. Min gundplan är alltid att träna varje dag. Ibland lyckas det ibland inte Blir mest stressd av att skriva ner min träning. Tänker dock börja med två testlopp i månaden från och med Maj för att kunna utvärdera min träning lite mer. 

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 753 inlägg
Träningsdagbok är kvalitetsmässigt alltid manuellt för min del.
Excel och text, prylar, temperatur, vind etc. givetvis känslan i kroppen och detta finns inte på nätet. Ser det som privat information och framför allt enbart av intresse för mig. FB, skidforum etc är för mig mest socialt forum, det har inte i närheten av den uppföljning som jag vill ha i träningsdagboken.
Jag tar det inte så allvarligt men om jag nu ska göra det vill jag ha nyttan av det också, när FB lägger ner så försvinner jag nog därifrån också.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar