Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad ”regar” ni i?


Klas

Recommended Posts

Nu när Funbeat packar hop behöver jag nån annanstans att rega träningen. Strava verkar inte vilja att man gör annat än cyklar och springer (eller?) och jogg typ där joggar man. Jag tänker på en bredare plattform än klockmärken typ Suunto osv
Link to comment
Share on other sites

Använder sedan länge Endomondo (gratisversion) för att den har live tracking så att familjen har koll på vart man håller hus. Runkeeper och Strava har det i sina betalversioner. Runkeeper har gratis intervallfunktion vilket ligger i betalversionen hos Endomondo.

Loggar sen långt tillbaka på jogg.se pga brorsan och lite annat socialt anhang. Finns ett forum där också...

Sen har jag fastnat för Strava. Socialt och segment samt att man enkelt kan importera till jogg.se. Räddningen annars när man har för många ställen heter Tapiriik.com där man kan synka kors och tvärs. Allt för att hänga framför ”datan” istället för att träna...

Link to comment
Share on other sites

Jag använder Garmin Connect, trots att de verkar bli sämre för varje gång sidan ändras. Klockeländet jag har nu (610) har bara trådlös överföring och jag har inte kommit på hur man gör backup till egen dator på något vettigt sätt. De trådade enheterna kan man ju spara ned innehållet från via USB.

Jag har inget behov av att visa mina resultat för andra (trots att jag troligen har banrekordet för ett varv på Spånga IP (400 m). Kanske för antal varv samma kväll också (3 mil). :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte att 3 mil är rekord. Mina egna längsta pass där är nog i samma härad och jag snackade med en annan åkare här på forumet som sa att han hade åkt en femmil på stadion. Det var individuell start och han hade nog inte hf-vallat. Däremot är det ju kört med pistmaskin så ingen ”riktig” femmil alltså. Om det förekom någon Jägermeister vet jag ej.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Historiskt sett funbeat. Men numera kör jag jogg.se och strava.com. Fortfarande tycker jag funbeat är bättre än jogg men jogg har en bra uppdelning mellan löpning och skidor. Kanske går jag tillbaka till funbeat om den överlever.

 

Strava kommer jag fortsätta använda för den är bättre än Garmin Connect. Däremot ger ju varken Strava eller Garmin någon bra översikt över träningen.

Link to comment
Share on other sites

Jag har slutat regga min träning. Nöjer mig med att den träning som blir av är bra den som inte blir av är dålig. Min gundplan är alltid att träna varje dag. Ibland lyckas det ibland inte Blir mest stressd av att skriva ner min träning. Tänker dock börja med två testlopp i månaden från och med Maj för att kunna utvärdera min träning lite mer. 

Link to comment
Share on other sites

Träningsdagbok är kvalitetsmässigt alltid manuellt för min del.

Excel och text, prylar, temperatur, vind etc. givetvis känslan i kroppen och detta finns inte på nätet. Ser det som privat information och framför allt enbart av intresse för mig. FB, skidforum etc är för mig mest socialt forum, det har inte i närheten av den uppföljning som jag vill ha i träningsdagboken.

Jag tar det inte så allvarligt men om jag nu ska göra det vill jag ha nyttan av det också, när FB lägger ner så försvinner jag nog därifrån också.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Detta lades ut i förrgår av Funbeat admin:

 

"Kära medlemmar, vi ber er att hålla ut ännu en gång.

 

I elfte timmen har en ny möjlighet dykt upp för FunBeats framtid. Allt pekar på att vi skriver avtal i början av veckan som kommer. Vi hoppas kunna gå ut med slutligt besked inom några dagar."

Link to comment
Share on other sites

Såhär skriver nya ägarna på funbeat idag:

 

"Nyheter från FunBeat

 

FunBeat lever vidare - mer info!

 

Det är med stor glädje, att som ny ägare, berätta att FunBeat kommer att leva vidare!

 

UP! International AB är ett bolag som utvecklar och marknadsför träningsplattformar i Sverige och utomlands. Vår ambition är att driva vidare FunBeat i sin nuvarande form och satsa på det underhåll och förbättring som krävs.

 

Vi kommer att söka er input under sommaren och hösten och planerar ett antal fokusgrupper för att bestämma vilka vidareutvecklingar och förbättringar, som behöver göras.

 

Vill du vara med och bidra till FunBeats utveckling, anmäl intresse till fokusgrupperna när dessa annonseras.

 

Och du, glöm inte att bli Premiummedlem om du inte redan är det!

 

Tack för att ni fortsätter använda FunBeat.

 

Med vänlig hälsning,

 

//paceUP! "

Link to comment
Share on other sites

Jo jag har uppdaterat min registrering... tyvärr kommer livet emellan och sådär värst mycket blev det inte.

Men FB är helt ok plattform lite dåligt med appsynk bara, ser inte min utrustning synkat mellan webbinterface och app.

 

Skönt att de är tillbaka även om jag knappast lär bli premiummedlem.

De tillför inget värde till min träning, bara kul att registrera träning i socialt forum med kompisar.

 

Träningen planerar jag och följer upp på annat vis.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...