Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Säljes: Skigo stavar dam 145 cm


AnnikaB

Recommended Posts

Säljes damstavar "Skigo Elit BOA 145 cm"

Använda en gång. För långa för mig.

 

Köpta på skistart.com:

 

"Produktbeskrivning

Tävlingsstav för krävande damer.

Mycket stav för pengarna

Maximal komfort och kontakt med BOA remmen som gör att ni kan steglöst justera remmen."

 

Finns i Gällivare under påskveckan, annars hemma hos mig i Umeå.

 

Nypris 1495 kr

REA på skistart 799 kr

Mitt pris 600kr

 

SMS 070 2303710

post-19786-0-79890600-1522261531_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Säljes damstavar "Skigo Elit BOA 145 cm"

Använda en gång. För långa för mig.

 

Köpta på skistart.com:

 

"Produktbeskrivning

Tävlingsstav för krävande damer.

Mycket stav för pengarna

Maximal komfort och kontakt med BOA remmen som gör att ni kan steglöst justera remmen."

 

Finns i Gällivare under påskveckan, annars hemma hos mig i Umeå.

 

Nypris 1495 kr

REA på skistart 799 kr

Mitt pris 600kr

 

SMS 070 2303710

http://www.skidforum.se/public/style_images/dispersion/attachicon.gifSkärmavbild 2018-03-27 kl. 19.25.48.png

Om problemet är att det är för långa, varför kapar du dom inte bara? Kan du inte själv, kan du säkert få hjälp i någon butik.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det är ganska lätt att kapa stavar. Men man bör kapa dem under handtaget. Nertill ökar diametern (vilket kan medföra att trugan ej går att sätta på igen), samt att spetsen även kan bli svagare.

 

Bestäm hur mycket du ska kapa staven i förväg. Linda eltejp runt handtaget. (Gäller om det är ett korkhandtag) Koka upp vatten, antingen i en kastrull eller i en vattenkokare. Ha staven i det 100-gradiga vattenbadet tills smältlimmet lossar. Vissa märken kan ha starkare lim så detta kan vara lite struligt, men det brukar gå lätt. (Då korken isolerar, är vattenbad bättre än värmepistol när man lossar handtaget.)

 

När man kapar stavar brukar jag alltid ta en metallsåg som har fina tänder. Man kan ta en tunn genomskinlig tejp över markeringen för kapningen. Detta så att kolfibern inte splittras upp. Var lite noga med att få ett 90-gradigt snitt över staven. 

 

När jag sätter ihop stavar brukar jag använda värmepistol. Sätt lite nytt smältlim under handtaget. Värm staven lite samt värm in i handtaget innan du sätter tillbaks det.

 

Lycka till. 

Link to comment
Share on other sites

;)

 

Faktum är att man ofta köper för långa stavar för att sedan kapa ner dem till exakt rätt cm. 

 

Det är struligare när man har barn som växer, och då och då behöver lite lite längre stavar. Jag skrev om det i någon tråd (eller om jag gjorde en egen tråd???). Dvs man vill ta bort en gammal förlängning och sätta dit en som är kanske 1,5 cm längre än den tidigare. Barn som växer gör stav-tillvaron jobbig ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...