Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skateskidor till sambon :)


pearl

Recommended Posts

Plötsligt händer det, sambon säger att hon funderar på att köpa skateskidor. Har börjat köra drag med hunden, och då vill hon skaffa skateskidor.

 

Hon har väl hyfsad kondition, väger strax under 60kg och är väl 160cm lång.

Någon som sett något lämpligt paket på rea? Hon behöver allt och tänkte hålla utkik nu ifall det blir någon rea under våren. Hellre prisvärt än värstinggrejjer.

Link to comment
Share on other sites

Plötsligt händer det, sambon säger att hon funderar på att köpa skateskidor. Har börjat köra drag med hunden, och då vill hon skaffa skateskidor.

 

Hon har väl hyfsad kondition, väger strax under 60kg och är väl 160cm lång.

Någon som sett något lämpligt paket på rea? Hon behöver allt och tänkte hålla utkik nu ifall det blir någon rea under våren. Hellre prisvärt än värstinggrejjer.

Köp värstingmodeller! Eller snarare konstruktiooner, det finns ju ofta gamla årsmodeller för halva priset och billigare. Enklare konstruktioner blir sällan bra, inte alls samma åkkänsla och stabilitet i dom. Pjäxor däremot kan du ju välja billigare. det brukar funka.

Link to comment
Share on other sites

Om du letar runt lite finns det en hel del att välja på nu på vårrea.

Annars kan du få köpa frågans några år gamla Madshus Hypersonic. Köpte ett par Redline till henne så nu vill hon bara åka på dom. Hypersonicen är 175 cm långa och i ett bra skick. Hon är 161 lång och väger 54 kg. Skidorna är något hårda för henne så de borde kunna funka. Vad har hon för skostorlek? Finns pjäxor i storlek 36 i fint skick.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att 175 cm skejtskida till en som är 160 är lite för långt. Ffa om man inte är duktigt tekniskt och dessutom ska köra drag. Min erfarenhet är att det alltid är roligare med lite kortare skejtskidor, omkring kroppslängden. Är dock medveten om att utbudet kan minska.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att 175 cm skejtskida till en som är 160 är lite för långt. Ffa om man inte är duktigt tekniskt och dessutom ska köra drag. Min erfarenhet är att det alltid är roligare med lite kortare skejtskidor, omkring kroppslängden. Är dock medveten om att utbudet kan minska.

Håller inte med alls. Skulle absolut säga 10-15 cm längre blir perfekt.

Link to comment
Share on other sites

OK, kanske funkar för dig. Men hoppas att du inte tvingar på mig detta råd  ;) För då får jag lov att skejta med mina klassiska, är 190 cm lång...

Jag har 6-8 par skejtskidor i längder från 147-195cm och tycker att alla är roliga att åka med, men leker gör jag helst på mina 147:er :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...