Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Reistadslöpet


Volevodin

Recommended Posts

Om jag var Britta:

Hade jag redan vunnit cupen och inte varit i slag för att vinna loppet oavsett, så hade jag också stakat och varit nöjd med en 8:onde plats.

Så jag har svårt för att bli upprörd över hennes val.

Jag är mer imponerad över Brittas starka säsong och ökade spurtstyrka.

Heja heja Britta! [emoji7]

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ylläs-Levi. Vilket skämt när eliten går fiskben. Studera noga tv bilderna så ser man att många småglider på varje bentag. Detta påpekade de kunniga kommentatorerna på NRK. Inför fristil för perkele

Nummer 32 borde aldrig ha fått gå i mål. NRK fick många meddelanden om honom under loppet från tittare.

Konstigt att han fortfarande står med i resultatlistan, vilket han väl gör?

Link to comment
Share on other sites

Om jag var Britta:

Hade jag redan vunnit cupen och inte varit i slag för att vinna loppet oavsett, så hade jag också stakat och varit nöjd med en 8:onde plats.

Så jag har svårt för att bli upprörd över hennes val.

Jag är mer imponerad över Brittas starka säsong och ökade spurtstyrka.

Heja heja Britta! [emoji7]

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det är väl ingen som ifrågasätter  att Brita Johansson Norgren är en fantastisk skidåkare och världens bäste långdistansåkare på damsidan och som också har den bästa staktekniken. Även om man kritiserar henne i ett enskilt lopp, som inte lämpar sig för stakning, behöver inte betyda något i bedömningen av henne som långloppsåkare. Så jag gratulerar till segern i Cupen och hoppas vi får se henne i toppen nästa säsong också. :) 

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker inte Britta är världens bästa långloppsåkare. Jag håller ishida, Justyna och Slind högre. Men det är en personlig bedömning och smak. Cupen vann hon och får officiellt ses som bäst. Gott så.

 

För övrigt måste ski classics förändras om den ska ha någon framtid. Mellaneuropa måste engageras mer och ett sätt vore att införa fristilslopp vilket är större i alperna. Engadin skulle vara fint om det var med. Vore väl spännande se Britta skejta mot Ishida. Tyvärr tror jag britta skulle staka då med :) :) viktigast är inte att vinna, utan att vara banbrytande

Link to comment
Share on other sites

Själv åkte jag Reistadløpet. Att öva på saxning hade varit fördelaktigt.

I övrigt var det ett jättefint lopp med härlig natur. Jag kan rekommendera att köra det nån gång!

Jag åkte på skins-skidor och hade bra fäste. Sista nedförsbacken innan målrakan så ramlade en åkare framför mig och jag hade ingen stans att ta vägen. Det blev en volt och crashlandning på axeln 300m från mål. Jag kravlade mig i alla fall över mållinjen för att sedan få konstaterat att nyckelbenet var brutet. 3:19 blev tiden och led 3 i VL 2019. Nu ska man bli hel igen bara...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...