Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

skidpår rapportera alla???


fr.ol

Recommended Posts

Hej

alla som bor i sthlm o närområdet, typ 15 mil.

skriv in så fort ni vet var de går att åka skidor???????


börjar bli desperat här nu...på snö o skidor. :)

ska ut på golfbanan idag....nu är de tillräckligt med snö för den...ett par gamla skidor så.:=)


mvh fredrik
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply
Nacka golfbana. Jag vet att två gamlingar i klubben har gjort maskindragna spår, sen har folk åkt upp lite egna också. När ungarna har somnat och pannlampsbatteriet har laddat upp ska jag ta en sväng. Kan då berätta statusen på spåret...

Nu har jag kört två varv. Att rekommendera är att ta sina äldsta skidor som ändå behöver stenslipas. Till 98% bra spår, 2% mer eller mindre grus...
Link to comment
Share on other sites

Jag körde Lida i Huddinge igår 30/11-05. De har 2,4km elljusspår av förvånadsvärt bra skick. Nästan på gränsen till att man kan köra med "finskidor". Elljuset släcks så sent som 22.00 så det passar många som inte har pannlampa. Det kändes lite trögt med gliden, men det var ju första gången på snö för min del. Spåret var maskinpreparerat och någorlunda hårda, men på några fåtal ställen sönderkört.

Kan någon rapportera från Ågesta? Rudan? Ursvik?
Link to comment
Share on other sites

ågesta har kanonfina spår...på golfbanan. 5 m brett maskinpreppat. + ett eget gjort spår. helt ok. ca 10 km långt. sen har de elljusspåret med. 6.2 km. ok men ganska tunnt med snö.

rekomennderar ågesta..bäst i sthlm hittills.


ingen som vet ngt o golfbanorna???

mvh fredrik
Link to comment
Share on other sites

Rudan har dragit spår både på fältet precis vid gården och på baksidan av åsen vi frisbeegolfbanorna.

Spåren är helt okej faktiskt. Dragna med maskin, men sönderkörda. Är fortfarande kallt, så spåren är fasta, men som sagt var sladdriga. Inga genomslag någonstans, dock vissa isiga partier. Inget grus.

Spåren funkar än så länge om man inte ställer allt för höga krav!
Link to comment
Share on other sites

Brollsta golfbana utanför Brottby har en 5km slinga med delvis bra, hyfsade och sådär spår. Isigt och spåren lite sönderkörda, men svårt att hitta något bättre. För den som gillar skejt har de en rolig slinga (500m?) som är mkt bra prepad.
Link to comment
Share on other sites

Lida (elljusspår 2,4km) hade (2005-12-02 kl 21) några få (kanske 3) genomslag. Det gick farligt fort i de mycket isiga och därmed snabba spåren. Varken Swix VR60 eller SkiGo Racing burk hade minsta tendens till fäste. Kör med klister är mitt råd. Spåren försvinner främst i svängar.

Ågesta (golfbanan, 10km) hade (2005-12-03 kl 10) tydliga sten och gräs genomslag. Spåren går (som vanligt) åt alla håll och är mycket isiga. Hade så gott som inget fäste med Start Universal+Rode Rossa klister.
Link to comment
Share on other sites

Den 7 km långa maskinpreparerade slingan på nacka golf har för många genomslag (enligt rapport från igår). Så idag kör vi rundslinga mer på gräset. Rapport i eftermiddag...

Mjuka spår med mycket gräsgenomslag. Sista skidagen på denna snön i Stockholm???? Betydligt sämre spår idag än igår enligt klubbkompisarna - var själv sjuk igår... Gick dock att åka en 3,5 km slinga med humöret i gång.
Link to comment
Share on other sites

Lida (elljusspår 2,4km) hade (2005-12-04 kl 19) några få genomslag och förvånadsvärt mycket snö kvar (allt är relativt). Det finns ett sladdrigt mjukt spår till hälften kvar. Tyvärr regnade det (+1 grader C) så detta var nog den sista dagen som det gick att köra. Dålig glid men bra träning.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Rudan hade (2005-12-27, kl 21.00) samma konstsnöspår som tidigare år, dvs 7-800m rundan direkt vid parkeringen, med (som vanligt) en isbacke.
Temperaturen var runt -2 grader C, annars var vädret var inte toppen, det blåste och spåren var helt överblåsta/snöade. Dessutom med is (utan spår) på två ställen.
Inget att rekommendera annat än med skating skidor och järnvilja.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...