Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stakmaskin


Chrisse

Recommended Posts

Hej

 

Jag är ny här på forumet!

 

Jag har funderat på att införskaffa mig en stakmaskin för att lyckas hålla igång träningen mer under våren och hösten.

 

Finns ju ett antal olika stakmaskiner, men har fastnat för två, den ena är SkiErg Conect 2 och den andra är Master skitrainer S90.

 

Har förstått att SkiErg är den som är populärast, men har försökt hitta jämförelser eller tester mellan dom för att få en bättre helhets bild av vilken som är bättre. Men hittar inget.

 

Så tänkte fråga er här om det är någon som har provat båda som skulle säga ungefär vad skillnaden är mellan dom. Eller för och nackdelar.

 

Tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

Har bara provat Skitrainer S90 kort på en mässa i Norge och den kändes väldigt skum när man är van vid Skierg. Skulle säga att det är större skillnad mellan Skierg och Skitrainer än mellan Skierg och vanliga skidor. Om det inte var det aktuella exemplaret som var defekt.

Så om det är aktuellt med S90 skulle jag prova den före köp. Skierg anser jag man kan slå till på utan att ha provat.

Link to comment
Share on other sites

Skierg är väldigt bra! Enda nackdelen jag kan komma på är att högsta nivå 10 är rätt lätt. Jag har en ercolina hemma. Idag körde jag 1:30 tim plus en timme löpning där jag avslutade stakpasset med 20 min stentuff birkenbacke. Det gör man inte på skierg. Då hade jag motstånd 5 av 6.
Link to comment
Share on other sites

Tack ska ni ha för bra svar!

Ja hade jag haft någon återförsäljare eller gym i närheten som haft en S90, så hade jag provat! Alla gym här har SkiErg.

Då lutar det åt SkiErg så är man mer säker på vad man får.

Man får kanske stå ut med lågt motsånd.

Link to comment
Share on other sites

Tack ska ni ha för bra svar!

Ja hade jag haft någon återförsäljare eller gym i närheten som haft en S90, så hade jag provat! Alla gym här har SkiErg.

Då lutar det åt SkiErg så är man mer säker på vad man får.

Man får kanske stå ut med lågt motsånd.

En fördel med skierg är att det är den som de flesta använder, det finns därför fler att jämföra med. Jag tycker personligen att det är kul att kunna jämföra med kopisar och med elitåkare. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...