Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Norska rullskidor ska ge svenska VM-guld

Bystrm tar med vassa norrmn till Alliansloppet

Kom igng med trningen infr vinterns lnglopp

Nations Challenge - landskamp mot Norge

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Rullskidtävlingar 2018

• Vänligen logga in för att kunna svara
44 svar till detta ämne

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 738 inlägg

thowols lista, andra raden för September?

Jag trodde du, Volevodin, kommenterade den sammanställningen? Jag gjorde det i alla fall och tycker att PU ser konstigt ut för den klassiska tävlingen på söndagen.

jag kommenterade inte skate, jag åker inte ens skate... har nog märkts på andra kommentarer från mig?

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 521 inlägg

Jag trodde du, Volevodin, kommenterade den sammanställningen? Jag gjorde det i alla fall och tycker att PU ser konstigt ut för den klassiska tävlingen på söndagen.

jag kommenterade inte skate, jag åker inte ens skate... har nog märkts på andra kommentarer från mig?

OK, det såg jag inte i sammandraget och det har du naturligtvis rätt i att de klassiska tävlingarna går på 2:or.

Pjärry

Pjärry

Medlem

• Members
  • Pip
  • 337 inlägg

Jag är hyfsat säker på att PU i detta fallet innebär TävlingsPU alltså de som mer eller mindre motsvarar gummiettor då Nybro håller sm-status i år.

Edit:Verkar som jag får äta upp det lika fort som jag skrev det.Är tydligen 2:or på SM i år men då borde väl även gummihjul vara ok?

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 738 inlägg
Det finns länk i inbjudan till de regler som gäller, PU enbart för Elpex och då tvåor. Enligt länken verkar inte fler tillverkare göra PUtvåor. För övrigt enbart gummi.

thowol

thowol

Medlem

• Members
  • Pip
  • 80 inlägg

Jag har skrivit fel gällande Nybro/SM. Tävlingen körs med "2:or", dvs gummi eller PU-tvåor från Elpex. Nybroloppet är seedningsgrundande för Vasaloppet så det är väl ett möjligt skäl till att SM-avslutningen körs på 2:or och inte fria tävlingshjul (PU).

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar