Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Mest stav för pengarna under 1500


Vikis

Recommended Posts

Hej, efter attt jag drog ena staven genom en dagvattenbrunn på dagens rullskidspass så måste jag köpa nya stavar

 

Därför vänder jag mig till er, vilken stav ger mest för pengarna för max 1500?

 

Är det skigo race 1.0 för 990 som gäller eller finns det bättre/andra alternativ? Jag behöver en stav på 170cm så om någon har snubblat över något på rea så säg till :)

Link to comment
Share on other sites

Hej, efter attt jag drog ena staven genom en dagvattenbrunn på dagens rullskidspass så måste jag köpa nya stavar

Därför vänder jag mig till er, vilken stav ger mest för pengarna för max 1500?

Är det skigo race 1.0 för 990 som gäller eller finns det bättre/andra alternativ? Jag behöver en stav på 170cm så om någon har snubblat över något på rea så säg till :)

Kring 1000:- lappen skulle jag säga Rex r3.. Har själv R3:or. Valde mellan dem och Rex R2 när jag besökte XXL senast. Kunde inte känna någon skillnad i styvhet på R2 och R3 så det blev den billigare R3:an.. Du får dem just nu på rålängd (170) hos northsport för 995:-
Link to comment
Share on other sites

Nu finns inte längre än 160cm på Alewalds men om någon annan är ute efter stavar, 909kr för Skigo Race 1.0 med BOA-rem är så mycket för pengarna att det är löjligt. För mig svajar inte staven (150cm) ens i den brantaste uppförsstakningen och remmen är suverän. Tror det enda jag skulle åstadkomma med en dyrare stav är fler stavbrott för att kanske tjäna sekunder i spåret.

 

Köper dock att man nog känner större skillnad ju längre stav man behöver ha. 170cm så kanske Skigon sviktar tidigare än en bättre stav..

Link to comment
Share on other sites

Nu finns inte längre än 160cm på Alewalds men om någon annan är ute efter stavar, 909kr för Skigo Race 1.0 med BOA-rem är så mycket för pengarna att det är löjligt. För mig svajar inte staven (150cm) ens i den brantaste uppförsstakningen och remmen är suverän. Tror det enda jag skulle åstadkomma med en dyrare stav är fler stavbrott för att kanske tjäna sekunder i spåret.

 

Köper dock att man nog känner större skillnad ju längre stav man behöver ha. 170cm så kanske Skigon sviktar tidigare än en bättre stav..

Jag stämmer in i kören med Skigo Race 1.0. Har kört på den hela säsongen och har inget ont allt att säga om den alls. Styv, lätt och hållbar. Fantastiskt kap för 1000kr. Har även bytt racingtrugan mot skistarts egen truga, fungerar i alla väder.

Link to comment
Share on other sites

Det lutar åt ett par skigo race 1.0 har dom redan som skate stavar och är nöjd, men alltid kul och testa nytt.

 

Dock så snubblade jag över något som lindells kallar för stav1. Gissar att det är något eget som dom har satt ihop, men det kan ju vara bra för det. Någon som har känt på staven och kan ge ett utlåtande?

 

https://www.lindellssport.se/langdstavar/3931-stav1-100-kolfiber.html

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...