Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

La Diagonela - någon som åkt?


Recommended Posts

Hej!
 

Är lite intresserad av att köra La Diagonela 65km 2019. Verkar vara fantastiska omgivningar och lagom långt. :) Är det någon här som har åkt tidigare?

 

Några frågor som jag hoppas någon kanske kan svara på:

1. Är det ett lopp som passar motionärer (avancerad nybörjare)?

2. Har loppet några delar som är extra tuffa? Svåra utförslöpor eller extrema uppförsbackar?

3. Något annat värt att känna till om detta lopp?

 

Väldigt tacksam för alla svar och tankar kring detta!

 

/A

Link to comment
Share on other sites

Åkte 2017

 

1. Absolut

2. Nej inte som jag minns,  mycket stakåkning i dalen och en stigning upp mot Pontresina innan vi vände men vi fick inte åka in i St Moritz pga lite snö. Kolla banprofiler om du vill veta mer, sträckningar kan dock ändras pga lite snö

3. Schweiz är lite dyrare att leva i (äta/dricka) i än tex Italien/Österrike som jag dessutom tycker är lite gemytligare. 

 

Rangordnar loppen som jag åkt enligt följande 1.Kaiser Maximilan, 2.Cortina/Toblach, 3. La Diagonela. Skillnaderna är små och enligt tycke och smak dvs alla lopp är trevliga på sitt sätt och lagomt utmanande så man kan ha lite trevligt dagarna före och efter loppet utan nära-döden-upplevelser. 

Link to comment
Share on other sites

Åkte 2017

 

1. Absolut

2. Nej inte som jag minns,  mycket stakåkning i dalen och en stigning upp mot Pontresina innan vi vände men vi fick inte åka in i St Moritz pga lite snö. Kolla banprofiler om du vill veta mer, sträckningar kan dock ändras pga lite snö

3. Schweiz är lite dyrare att leva i (äta/dricka) i än tex Italien/Österrike som jag dessutom tycker är lite gemytligare. 

 

Rangordnar loppen som jag åkt enligt följande 1.Kaiser Maximilan, 2.Cortina/Toblach, 3. La Diagonela. Skillnaderna är små och enligt tycke och smak dvs alla lopp är trevliga på sitt sätt och lagomt utmanande så man kan ha lite trevligt dagarna före och efter loppet utan nära-döden-upplevelser. 

 

Tack för sitt svar, det avskräckte mig i alla fall inte från att åka! :) Blir snarare sugen på att åka samtliga av de lopp du listar.

 

/A

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...