Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad tror ni om Johan Olsson som landslagstränare?


jola61

Recommended Posts

Nu är jag inte insatt i hur tränarorganisationen skall fungera och Johan Olsson besitter ju stora kunskaper i att träffa rätt med formen till de stora mästerskapen. Det enda minus som jag kan peka på är att han ibland blivit lite för "överanalyserande" åtminstone när det gällt sig själv. Men som sagt vi får se hur det slår ut i verkligheten, Calle borde ha en del att lära när det gäller att toppa till stora mästerskap.

Link to comment
Share on other sites

Han har bl.a. sagt att många överskattar vad man kan uppnå på kort sikt, men underskattar vad man kan uppnå på lång sikt. Så nu tror jag att vi får se fantastiska svenska längdframgångar på OS år 2030.

 

Om inte åkarna blir sjuka då.

 

Precis, nagelbitaren om det blir tillfrisknat i tid och eremitladdning djupt i svenska fjällen med bara ved, fotogen och gröt.

Link to comment
Share on other sites

Som rubriken lyder. Onekligen ett spännande namn. Kan han bidra till att utveckla Burman, Halvarsson, Thorn m fl på ett positivt sätt?

Bra att vi äntligen har fått en kvinnlig tränare i landslagssammanhang.

Är Johan kvinna eller bara kvinnlig? I annat fall åker han för långt.
Link to comment
Share on other sites

Är Johan kvinna eller bara kvinnlig? I annat fall åker han för långt.

Annika Zell tror jag blir bra, fd världsmästare i skidorientering f ö. Men på SVT sa dom att hon var första kvinna som tränare i skidlandslaget men Åsa Mattsson var före, redan i mitten på 90-talet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...