Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Weng och Furger startade bst i Toppidrettsveka

Magnus saknar en del landslagskare till Alliansloppet

Sprinten stryks i msele

Norska rullskidor ska ge svenska VM-guld

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Träning för Vasaloppet 2019


  • Vänligen logga in för att kunna svara
83 svar till detta ämne

#81
utter

utter

    Medlem

  • Members
  • Pip
  • 106 inlägg

Har ni sett denna: https://auklandmetod...etrenings-tips/

Brukar köra de övningarna plus brutalbänken och dips. (OK inte dragonflags utan bara hängande benlyft)

 

För mig är det alltid lite si och så med träningen under semestern. Försöker köra lite underhållsträning löpning och rullskidor när det finns tid.



#82
Knappen

Knappen

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 739 inlägg
På gym eller har du utrustning för att köra hemma? Ser brutalt ut men tänker att det är lite för kameran också...

#83
MC Hammer

MC Hammer

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 184 inlägg
Nyligen hemkommen från resa med 19 dagar utan rullskidor eller några träningsmaskiner. Löpningen mest oinspirerade mellanmjölkspass. Har hållit uppe kvaliteten med skidgång istället. Bl.a. ett pass på 15 x 50 höjdmeter, och pass på 18 x 30 hm, 12 x 30 hm och 15 x 30 hm. Verkar ha funkat hyfsat eftersom jag idag persade på halvmara C2 roddmaskin med 1:26:00. Jämfört med början av sommaren var det 3 min snabbare.

Det mest inspirerande passet under resan var när jag gick skidgång till toppen av San Lorenzo (2271 möh) som är högsta punkten i La Rioja, Spanien. Startade på 1000 möh och därifrån var det en snittlutning på 20,5%. Bergen som man ser längst bort i horisonten är Pyrenéerna.


img-1333.jpg

#84
Knappen

Knappen

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 739 inlägg
Start på gruvan igen... semestern över och därmed kaoset på rutinfronten äntligen över...
Nu är det dips och pullups som gäller varje morgon igen och även bättre rutin på kvällsträningar.
Überlånga pass saknas än men ca 40 km fungerar även om jag noterade 10 minuter sämre tid med 10 grader lägre temperatur.
Slut på PB när värmen försvinner?
Rullskidorna har använts mer än vanligt i sommar, löpningen lite på halvfart pga tidigare skador, väldigt lite cykel och sim.
5 timmar i veckan är fortfarande en bit bort men formen hyfsad.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar