Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Från drickabälte till RayBans


Gomalb

Recommended Posts

Tänkte dela med mig av en historia.Tanken är inte för att förhindra att andra går i samma fälla för få lär vara så naiva som jag men kan kanske vara lite underhållande så här i lågsäsong när spannkurvor och rillmönster inte är lika aktuella.

Det började i januari, vasaloppet närmade sig i rask takt och beslutet var taget, ett drickabälte med slang skulle införskaffas för att förhindra den vanliga svackan innan Evertsberg. Bestämde mig efter skummat igenom skidforum och olika hemsidor för en Salomon. Men ack - fanns inte att hitta någonstans. Blev allt mer desperat. Alla drickabälten verkade slut i hela landet. Hitta till slut en polsk sportaffär med svensk e-adress (skorsalomon,se). Väldigt fin hemsida. Försökte googla inklusive streetview men hittade inget varken positivt eller negativt. Priset var en tredjedel, runt 280 kr och kort leveranstid. Efter några ångestdagar så slog jag till, in med mastercardsiffrorna. Fick först upp att betalningen inte gått igenom men pengarna drogs, dock 330 kr där man hänvisade till valutaomvandling. Hmm. Valde att spärra kortet för utlands- och internetköp. Efter par dagar dök det upp ett mejl där man bekräftade att betalningen gått igenom och att de skulle skicka produkten inom några veckor. Mejladressen var från annat företag där googling nu skrek blufföretag från Kina. Jaha 330 kr försvunna, ingen chans att få dem tillbaka. Månaderna gick men i slutet av mars dök det upp ett nytt mejl, din vara håller på att packas! Wow - spännande.  Sen blev det tyst igen. I slutet av april hittade jag ett uttag på mitt konto jag inte kände igen, drygt 670 kr. Spärrade åter kortet (ja jag hade låst upp det efter någon månad). Ringde banken som kunde spåra att jag köpt ett 10-tal kinesiska klänningar i lokal valuta. Suck - polisanmälan och nytt kort. Någon vecka gick sen sms från post nord att jag hade ett paket jag behövde betala tull för, 70 kr. Spännande - tänk om det skulle dyka upp något kinesiskt drickabälte. Kunde bara inte låte bli att betala in. Idag kom så ett paket på posten, väldigt litet för att vara ett drickabälte. Fyllt med kinesisk text. Rena julafton. Inne i paketet fanns det ett par  RayBans med snygg läderväska och varumärkt putsduk. Helt klart original  :D (känns bäst så). Pengarna som försvann på kontot ska jag få tillbaka och historien har faktiskt varit värd 400 kr. Hittade några veckor innan vasaloppet en USWE som efter modifiering enligt en tråd fungerade perfekt under loppet. Väntar fortfarande på att de kinesiska klänningarna ska dyka upp...

 

Link to comment
Share on other sites

Jag har också fått ett SMS från Postnord, om ett paket som jag behövde betala tull för 87.75kr.

Men jag har inte beställt nåt från utlandet, så det känns lite olustigt. Kollade kontoutdrag från årsskiftet, men hittade inget konstigt där heller. Har inga planer på att lösa ut paketet heller, kanske fler kinesiska klänningar...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...