Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Maria Rydqvist fr nya utmaningar p Idre Fjll

Matintalo och Hakola sprintsegrare i Rovaniemi

Nepryaeva och Melnichenko vinnare i Olos

Tove Alexandersson - rets orienterare fr sjtte gngen

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

En nybörjares reflektioner

• Vänligen logga in för att kunna svara
25 svar till detta ämne

brynäs15

brynäs15

Medlem

• Members
  • Pip
  • 78 inlägg

Kolla in Staffanstaven ! Kanske kan hjälpa dig lite .

Family Man

Family Man

Medlem

• Members
  • Pip
  • 54 inlägg
Tack för tipset, men jag använder redan staffanstaven.

Micke31

Micke31

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 821 inlägg

Hoppas också på att det blir bra för din del. Får jag fråga hur många gånger i månaden som du kör rullskidor?

Family Man

Family Man

Medlem

• Members
  • Pip
  • 54 inlägg

Hoppas också på att det blir bra för din del. Får jag fråga hur många gånger i månaden som du kör rullskidor?

Två pass i veckan - ett lite längre på 15km, och ett backintervallpass på kanske 40-45 min.

Men det är sannolikt inte rullskidåkningen i sig som är problemet. Jag fick ont i armbågen direkt i vintras också när jag åkte kanske 5-10 gånger på hela vintern och oftast kortare än 10 km. Det är samma problem som märks mer när jag nu ökat träningsmängden nu på sommaren.

Armbågen är nog trasig redan i utgångsläget, tyvärr. Frågan nu blir om den går att fixa på nåt sätt.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 688 inlägg

Två pass i veckan - ett lite längre på 15km, och ett backintervallpass på kanske 40-45 min.

Men det är sannolikt inte rullskidåkningen i sig som är problemet. Jag fick ont i armbågen direkt i vintras också när jag åkte kanske 5-10 gånger på hela vintern och oftast kortare än 10 km. Det är samma problem som märks mer när jag nu ökat träningsmängden nu på sommaren.

Armbågen är nog trasig redan i utgångsläget, tyvärr. Frågan nu blir om den går att fixa på nåt sätt.

Du borde nog röntga armbågen för att få veta om det är någon lös benbit eller annan defekt som orsakar problemen. Min bror fick operera bort en benbit i armbågen och jag har ett svagt minne av att orsaken var ett fall på isen vid bandy eller hockeyspel

Family Man

Family Man

Medlem

• Members
  • Pip
  • 54 inlägg

Jo, det kan ju vara någon typ av defekt. Jag börjar med sjukgymnasten i steg 1 och ser vad hen kommer fram till.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar