Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Bystrm tar med vassa norrmn till Alliansloppet

Kom igng med trningen infr vinterns lnglopp

Nations Challenge - landskamp mot Norge

Alliansloppet lockar eliten - och motionrerna

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Alliansloppet 2018

• Vänligen logga in för att kunna svara
15 svar till detta ämne

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 517 inlägg

Med en dryg månad kvar till loppet vore det intressant att hör hur pulsen är bland er som skall åka loppet i år. B) 

PumpenDanne

PumpenDanne

Medlem

• Members
  • Pip
  • 163 inlägg

Team Pumpen och Alliansloppet har ingått ett samarbete tillsammans där träningsgruppen Team Pumpen numera är ambassadörer för Alliansloppets arrangemang i Trollhättan.  Träningsgruppen Team Pumpen har därmed reducerade priser vid anmälan till Alliansloppets tävlingar som sker 18/8-26/8, där huvudtävlingen 48 km samt 32 km körs lördag 25/8. 

Utifrån samarbetet  som ambassadörer kommer Team Pumpen att marknadsföra Alliansloppets tävlingar på sociala medier (Instagram, facebook) med följande hashtags nedan (taggningar #). Även marknadsföra Alliansloppets tävlingar bland tävlingar och övriga sociala medier/forum. 

Marknadsföring sociala medier:
 #alliansloppetactionweek 
#alliansloppet2018

Använd rabattkoden nedan som ger 20 % avdrag av ordinarie pris på din anmälan, totalkostnad 520 kronor/anmälan (ordinarie ris 649 kronor). Anmälningskod: PUMPEN18

Anmälningskod PUMPEN18 är obegränsad och kan därmed delas ut till alla intresserade. Hjälp oss att sprida denna anmälningskod bland sociala medier, skidklubbar och olika skidforum. 

Tack på förhand :)

VL2015: 8.31 Plac. 6548 - VL2016: 6.04 Plac. 3059 - VL2017: 5.13 Plac. 1067 - VL2018: 5.33 Plac. 824 - VL2019: Sub 500

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 151 inlägg
Du låter som den Dr Mugabee från Nigeria som mailar mig om penisförstoring
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Micke31

Micke31

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 802 inlägg

Jag ska självklart köra loppet. Kommer dit redan på fredag för uppdrag åt Alliansloppet. Därefter erbjuds möjligheten att köra lektioner för den som vill. Stannar kvar tills på söndag. 

Loppet i sig är superskoj. Ganska så kuperat och utförsbackarna är befriade från riskfyllda kurvor. Dessutom hinner man med att vimla runt när man slipper den sedvanliga vallahetsen som snölopp erbjuder :-)

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 731 inlägg
Jag kanske behöver större ”cojones” så det var en välkommen rabattkod.
Tävlingspremiär på rullskidor?

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

VL97 8:56 | VL01 7:50 | ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41 | NV18 7.22
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2019: Holmenkollmarsjen | Stafettvasan | Nattvasan | Birken
Kört 2018: Hafjell Ski Marathon | Stafettvasan | Nattvasan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 517 inlägg

Team Pumpen och Alliansloppet har ingått ett samarbete tillsammans där träningsgruppen Team Pumpen numera är ambassadörer för Alliansloppets arrangemang i Trollhättan.  Träningsgruppen Team Pumpen har därmed reducerade priser vid anmälan till Alliansloppets tävlingar som sker 18/8-26/8, där huvudtävlingen 48 km samt 32 km körs lördag 25/8. 

Utifrån samarbetet  som ambassadörer kommer Team Pumpen att marknadsföra Alliansloppets tävlingar på sociala medier (Instagram, facebook) med följande hashtags nedan (taggningar #). Även marknadsföra Alliansloppets tävlingar bland tävlingar och övriga sociala medier/forum. 

Marknadsföring sociala medier:
 #alliansloppetactionweek 
#alliansloppet2018

Använd rabattkoden nedan som ger 20 % avdrag av ordinarie pris på din anmälan, totalkostnad 520 kronor/anmälan (ordinarie ris 649 kronor). Anmälningskod: PUMPEN18

Anmälningskod PUMPEN18 är obegränsad och kan därmed delas ut till alla intresserade. Hjälp oss att sprida denna anmälningskod bland sociala medier, skidklubbar och olika skidforum. 

Tack på förhand :)

Varför måste man gå via Team Pumpen för att få rabatt, kunde man inte sätta ner priset för alla. Vad vinner Pumpen på att

det blir "samling vid pumpen" ? <_<

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 151 inlägg
Jag har för dålig pump för att orka 48km
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 731 inlägg
”Pump up the jam, pump it up, pump it up”

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

VL97 8:56 | VL01 7:50 | ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41 | NV18 7.22
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2019: Holmenkollmarsjen | Stafettvasan | Nattvasan | Birken
Kört 2018: Hafjell Ski Marathon | Stafettvasan | Nattvasan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 802 inlägg
Jag har för övrigt en riktig rekord pumpa på gång i grönsakslandet. Huruvida den uppnåt fullgod omkrets till alliansloppet återstår att se. Den ska det bli mangochutney av, varken mer eller mindre.

Det finns väl inte med på FIS dopinglista förresten?

Vasa

Vasa

Veteran

• Moderators
  • 4 946 inlägg

Varför måste man gå via Team Pumpen för att få rabatt, kunde man inte sätta ner priset för alla. Vad vinner Pumpen på att

Jag skulle tro att man får med sig alla kategorier av deltagare på det viset.

Dels de som bara går in och anmäler sig till ordinarie pris utan att reflektera över det, typ de som är medlemmar i CCC1000, XC Gold och så vidare.

Och sedan alla vi som limmar hjulen med liquisole som tvekar in i det sista men som kanske tar steget och anmäler oss om vi får en rabattkod framför ögonen. Kan nog fungera på liknande sätt som att de höjer priset vid olika datum.

thowol

thowol

Medlem

• Members
  • Pip
  • 80 inlägg

Ser fram emot Alliansloppet! Irriterande dyrt lopp men en klassiker.

PumpenDanne

PumpenDanne

Medlem

• Members
  • Pip
  • 163 inlägg

Vi vinner ingenting. Vi hjälper Alliansloppet att bredda och få fler motionärer i första hand att köra loppet.
Jag förstår verkligen inte varför det ska ifrågasättas när de är generösa att ge rabatterade priser till allmänheten?!
Kul att några ställer sig positiva till detta i alla fall
Om det finns synpunkter angående höga anmälningsavgifter m.m föreslår jag att ni tar det direkt med AL.

VL2015: 8.31 Plac. 6548 - VL2016: 6.04 Plac. 3059 - VL2017: 5.13 Plac. 1067 - VL2018: 5.33 Plac. 824 - VL2019: Sub 500

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 517 inlägg

Jag ifrågasätter inte utan bara frågar, så jag undrar vad Team Pumpen står för ?

PumpenDanne

PumpenDanne

Medlem

• Members
  • Pip
  • 163 inlägg

Jag ifrågasätter inte utan bara frågar, så jag undrar vad Team Pumpen står för ?

"Samling vid Pumpen"? Jag förstår inte vad du menar...
Vi har ett samarbete med AL där vi erbjuds 20% rabatt vid anmälan och vi kan sprida det erbjudandet till allmänheten. AL vill växa som arrangemang.
Och jag gissar att de gillar vårt engagemang och profil, därav samarbetet. Kort o gott :)

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 517 inlägg

"Samling vid Pumpen"? Jag förstår inte vad du menar...
Vi har ett samarbete med AL där vi erbjuds 20% rabatt vid anmälan och vi kan sprida det erbjudandet till allmänheten. AL vill växa som arrangemang.
Och jag gissar att de gillar vårt engagemang och profil, därav samarbetet. Kort o gott :)

"Samling vid Pumpen" var ett sätt att skoja till det lite, men det gick tydligen inte hem, så det kan du bortse ifrån.

Men jag har fortfarande inte fått svar på vad Team Pumpen är för sammanslutning och vad de står för förutom att samarbeta med AL ?

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 737 inlägg
Google hittar en träningsgrupp, instagram? Lite roliga bilder och en imponerande vasarull om 90 km!
Det räcker bra för min del att enbart göra det tidigt mars och på snöskidor...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar