Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pjäxor - hitta rätt?


jinxan

Recommended Posts

Finns det något ställe där en kan prova pjäxor en längre stund? Eller där de kan mäta(?) foten för att hitta bästa passform?

 

Har ledproblem och upptäckte i vintras att en av få sporter jag kan utöva, utan att få extra värk i kroppen, är just skidåkning (klassisk stil). Däremot att hitta pjäxor som inte ger värk i fötterna av att dom inte passar känns omöjligt.

Hittade ett billigt par (skidor och pjäxor) begagnat, som inte passar på något vis egentligen, men bättre än inga alls ;)

 

Har impulsköpt ett par Skike's som jag kan använda med mina vanliga skor nu under sommaren men i vinter funkar inte den taktiken längre.

Har testat såna där skidor då en bara spänner ett band runt skorna men det blir för instabilt för mig.

 

Nån som har något tips om hur jag kan hitta rätt utan att behöva köpa en miljon olika?

 

 

 

Sent from my Moto G (5) using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

om du vill prova många olika sorters pjäxor så väl vinter som rullpjäxor säger jag Pölder sport i Nässjö har det mesta om inte allt. Dessutom en fin o stor fysik butik. Dom låter säkert dig ha pjäxorna på ett par timmar :) Du kan säkert sitta i deras café.

 

PS. Nämn inget om stålsickling, då åker du ut med röva först. Ds

Link to comment
Share on other sites

om du vill prova många olika sorters pjäxor så väl vinter som rullpjäxor säger jag Pölder sport i Nässjö har det mesta om inte allt. Dessutom en fin o stor fysik butik. Dom låter säkert dig ha pjäxorna på ett par timmar :) Du kan säkert sitta i deras café.

 

PS. Nämn inget om stålsickling, då åker du ut med röva först. Ds

:)  :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...