Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Petter Eliassen tillbaka!


oxberg

Recommended Posts

Kul, men har han nån chans efter en säsongs frånvaro? Har han tränat bra tro?

 

Han hittar ingen fast anställning inom sitt gebit säger han och väljer då att skida istället. Kan det verkligen stämma? Har för mig han var tvungen att jobba för att få behålla sin yrkeslicens och att det var därför han slutade...

Link to comment
Share on other sites

Fast han hade inget val förra året utan var tvungen att ta en paus för att bli klar med sin utbildning/licens. För att efter att utbildningen var "klar" så hade han fem år på sig att ha praktiken på ett år sammanhängande för att få licensen och det var sista chansen förra säsongen :)
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 months later...

Silly season är igång och Petter E går som det ryktats till Auklands team Ragde. Bra eller dåligt?

https://www.langrenn.com/petter-eliassen-bytter-team.6215436-1743.html

Tråkigt för Ski Classics skulle jag säga. Det har varit en häftigt fight mellan Eliasson och Nygaard i år. Lite tråkigt för Kardin också som antagligen kommer få sopa framför dessa. Skulle vilja se Kardin i 157, dom behöver en riktig spetsgubbe.

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte på kampen imellem Team BNbank och team Ragde. Om alla de bästa är på samma lag, tycker jag inte att det är lika intressant.

Antar att du menar att ett superlag kan hålla sig med "hjälpryttare" som i cykel och hindra åkare i andra lag att sticka upp/iväg.

Men å andra sidan blir det kanske mer rättvist på så sätt att de bästa sinsemellan får göra upp om slutsegern, då de är med när det drar ihop sig. För min del bryr jag mig inte det minsta om vilket lag som vinner och har heller ingen koll på vilka som ingår i vilket lag, men så är jag inte så stort fan av långloppscirkusen, ser kanske 2-3 lopp/säsong och då bara slutet. (und Reistadslöpet i Norge)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...